Födelsedagsfirande!

I lördags hade jag och min väninna Erica (som också bloggar, kolla här!)en liten fest tillsammans hemma hos henne för att fira min födelsedag nästkommande dag. Vi gjorde bland annat en Hello Kitty tårta! :D


Crazy Kitty Cake! Jag blev nöjd med tanke på att jag 'freestajlade' men den hade nog blivit ännu bättre med en HK-kakform eller en förgjord skiss av formen.


Kollade Kitty's form på datorn, skissade upp den med pyntgelé och skar ut den genom de tre lagren.


Sen plockade vi isär lagren. Första lagret fylldes med sylt och andra med chokladpudding...


.. och täckte den med massa grädde såklart för att få Hello Kitty's vita fluffiga ansikte.


Favoritchipsen Doritos som (vad jag vet) bara finns på en butik i Gävle nuförtiden (ICA Sohlberg's), Ginger Ale och smågodis.


Yam yam. Kladda kladda.


Erica blandar till drinken Piggelin som ett proffs!




Rotella- lakritsgodissnurrona, snurrade jag ut och använde som morrhår och ögon, rosett och näsa. Den röda färgen är pyntgelé och näsan är en gul Smarties.




Partyglasögon x 3.


Make Up Tajm! Erica's färgglada samling från Make Up Store.


Erica lånar min nya läpp-penna 'Passion' från MUS.


Presenter!!! Erica hade köpt dessa under gårdagen i Stockholm, samt ett par rosa strumpbyxor, till mig! :D Duschkrämen luktar dessutom bubbelgum! :D Och Mimmi Mus nagellacket är läskigt likt mitt 150 kronor OPI-lack (den perfekta rosa nyansen). Allting är från H&M Kosmetik.



Födelsedagsmiddag. Erica gjorde en smarrig potatisgratäng. Till det åt vi veg. majsschnitzel, sallad, fetaost och Café de Paris-sås.


*wink wink* ;)


Erica fixar håret med platt-tång, minikrustång och OSIS LUKTFRIA volymgivande hårpulver.


Partytajm! Färgglada sugrör och make up!


Sen gick vi ut för att dansa men det var så sjukt dålig musik så det gick inte... Tur att sällskapet var så underhållande!


Sen mötte vi upp Erica's kille Gurra och han bjöd oss på världens godaste pizzor mitt i natten som vi käkade tillsammans med hans kompisar!


Nästa dag var det min födelsedag! Jag var ganska pigg och promenerade till Erica för att födelsedagsfika och hämta mina grejjer.


Sen tog jag med tårtan till mamma som bor i närheten och vi födelsedagsfikade också.



Poor Kitty *purr purr*.


Mamma Rosita.


Le Rosett!


Det var sammanfattningsvis en toppen födelsedagshelg & jag hoppas ni får en toppenhelg!!! :D




Kommentarer
Postat av: Moa

Tårtan ser riktigt god ut! :D Jag har ett likadant leo linne :D

2011-01-21 @ 17:01:56
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Elly

Du har en skön blogg. haha, det syns att du haft det skoj på ditt födelsedag med HELLOKITTY-tårtan! ;D Alltså vilken fan gött ide med sån tårta! puss!

2011-01-21 @ 20:03:12
URL: http://perssonare.blogg.se/
Postat av: Emma

fin tårta :)

2011-01-21 @ 23:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0