Kameralek: Manuellt & Glammig Makeup.



Konstnärliga effekter.


Det började med att jag skulle testa den svartguldiga makeupen jag tipsade om innan. Sedan mynnade det ut i en mera 80-talskitschig/Rocky Horror Picture Show-makeup(måste skaffa tjocka lösögonfransar också, och mera glitter!!!). Det brukar bli bra på såna här bilder.

Igår hade jag massa kameralek med mig själv då jag testade nya kamerans olika program. Jag var mest ute efter att komma igång med de manuella funktionerna för att bland annat få ett kortare skärpedjup. Jag har fotat jättemycket med manuell systemkamera men det var längesedan. Så jag är lite rostig nu. Särskilt när man ska göra det på en digital kompaktkamera, vilket jag aldrig använt mig av tidigare, men det är jätteroligt! Och det sitter ju i ryggraden. Fast det gick väl sådär men det blev en del coola effekter på vissa bilder, dock inte riktigt vad jag var ute efter. Men Rom bygges inte på en dag.


Mycket kontraster.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0