Outfitmingel på Local Heroes Galan!

I lördags letade jag outfits till Arbetarbladet på deras Local Heroes Gala på Konserthuset!
Idag är artikeln med i dagens Arbetarbladet, kolla här!

Alla ombads att beskriva sin outfit med 3 ord!


- Sexy classy a la Marilyn Monroe.
Marie Björk, 28, har på sig: Rodebjer klänning Fico, strumpbyxor Twilfit, skor Åhléns, väska second hand, armband Glitter och huvuddekoration från London. 
- Preppy med glimten i ögat.
Gabriel Liljevall, 23, har på sig: skjorta Gant Store, väst MQ, skräddarsydda byxor, Björn Borg skor Scorett, fluga Brothers, Ben Sherman klocka från Irland och bälte H&M. 
- Punk goes fancy.
Elin Svensson, 25, har på sig: klänning H&M, halsband Glitter, ringar JC och skor från Scorett.



- Bekvämt. Tar det jag har.
Annette Keita, 21, har på sig: topp Asos, shorts second hand, stay ups, halsband och väska H&M, strumpbyxehållare och strumpbyxor Lindex, Vans skor, scarf hittegods, ring Tradera.


Annette Keita räddade kvällen och hade den snyggaste outfiten såklart!


KNÄPP OPP! Utav alla outfits jag själv valde mellan och utav mängden av galna galakläder som jag samlat på mig och sytt själv genom åren, men som jag tyvärr aldrig får användning för, samt provandet av flamingohattar, ananasbrillor, indianfjädrar, och blixt i ansiktet, så blev det alltså nattskjortan för mig, hahaha.... Jag köpte den dagen innan på Gina Tricot. Lite Lana Del Rey-inspirerat.


MICKEY MOUSE CLUB. Och under hade jag min nya Musse Pigg-topp från H&M! Och gjorde egna Minx-naglar för första gången kvällen till ära. Make Up-mässigt blev det mycket eyeliner, grön och gul 80-talsinpirerad make up och rosa läppstift. Och lite lockar Hollywood Starlet Style a la Veronika Lake.


- Street. Det räcker med ett ord.
Kristian Fierek, 26, har på sig: skor Ebay, jeans H&M, och Cheap Monday skjorta.


- Lite finare. Cool. Ball.
Emilia Ölander, 31, har på sig: byxor H&M, skor Nelly.com, topp och linne Fico, moccakjol mammas gamla, kuvertväska och halsband Turkiet, klocka Donna Karan NY, armband egengjorda och Evfa Attling. 
- Vår. Färg. Party.
Caroline Alm, 30, har på sig: jeans Gina Tricot, kuvertväska Åhléns, skor Scorett, topp H&M, ring Evfa Attling och örhängen Glitter.


- Ironiskt stekig. Kallt. Bekvämt.
Hannah Stenström, 20 år har på sig: skor ShoSho, byxor Indiska, skjorta Bik Bok, väska Erikshjälpen, skärp MQ.


- Han Solo. Solen. Rock.
Gustav Karlsson, 20, har på sig: kavaj London, byxor Weekday, skjorta Fico, skor Filippa K. 
- Spontan. Svart funkar alltid. Proper.
Anna Karlsson, 19, har på sig: kjol American Apparel, skjorta Indien, kavaj, skor och väska från second hand.


Damtoan hittar man de bästa outfitsen...


Annette minglar.



Rökrutan.


GALET KALLT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0