Glitter Hairguide

 Igår var jag inne på Glitter och fann den här käcka lilla boken! Jag tycker att dom hade fått till det riktigt roligt och snyggt- med en modern och fräsch retrokänsla! Många fina tips och inspiration om man gillar smycken och hårpiffande, och man behöver ju inte nödvändigtvis köpa hårpuffar, löshår, och hårmunkar, eller alla tilltyg för att låta sig inspireras eller få till dessa frisyrer...

Peace, Love & Hair. Brigitte Bardot! Jättefina halsband. Isblått! Jag älskar såna här hairdo's. Det är kanske en bra att investera i en volympuff, så man slipper stoppa bröd i håret som de tydligen gjorde när det begav sig...
 
Modernt 70-tal. Dom där Peace-örhängena har jag! :D Det skulle inte vara dumt med det där glasshalsbandet också! Jättefin kombo med fiskbensflätan och klänningen med rosetter på axelpartiet.
Modernt 60-tal. Det här är min favorit! Gult + rosa är alltid superfränt och de där örhängena var skitcoola. Stora plastiga örhängen äger!
 
 Åh, sicket tjuus!
 Hoppla ponytail! Swing it!
Peachy Prom Queen. Jag har alltid varit oerhört skeptisk till plastiga hårklämmor, men det här var ju fint. Fast inte på grund av hårklämman. Det hade varit snyggare med ett fint hårspänne.
 
Princess-look a la Snövit. Diadem äger! Och Glitter råkar ha mycket fina sådana. Akta dig för diadem med stålram bara, eller obekväm passform- kan ge huvudvärk efter ett tag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0