Rosa Dipdye- igen

 
Sådärja! Fick ryck i Halloween-anda och körde en rosa dipdye igen. Sist var förra sommaren då det toppfärgades både i en och två färger! Den rosa färgburken har stått orörd sedan januari så det var fanimej på tiden. Ett tips för att få ett bra resultat med dipdye är att håret ska vara blött för ett jämnare resultat och att undivka att ha balsamerat håret innan för då fäster inte färgen lika bra.Sedan så dubblar jag alltid verkningstiden. Ju längre man har i  färgen desto längre sitter det och ju blondare hår man har desto starkare blir resultatet. Mina toppar är jättetrasiga och både sönderblonderade och solblekta så det passade sig bra att köra dipdye. Innan jag klipper topparna dvs.
 
För er som är sugen på dipdye så finns det mängder av tutorials på YouTube. Men vill man inte ha något långvarigt så rekommenderas hårkritor som nu finns på exempelvis Glitter, eller hårmascara från IsaDora. Jag körde med färg från LaRiche denna gången. Tidigare har jag mest använt Manic Panic's hårfärger och måste säga att de är överlägsna i kvaitét, men så kostar de också lite mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0