missnöjd sjuk stress & beslutsångest

Efter jag gjort inlägget igår om de inspirerande streetwear outfitbilderna ur min favorit tidning NYLON (amerikanskt modemagasin) så fick jag värsta rycket och var tvungen att kasta mig ned på stan fast jag är sjuk och köpa den senaste upplagan för mina sista slantar. På deras hemsidan såg jag nämligen att Kristen Stewart (från Twilight) prydde omslaget i den där prickiga tunikan jag tipsade om! Ha ha allt går ihop på nåt läskigt sätt.... Det var längesen jag köpte ett nunmmer oxå, senast i julas typ. Den kostar näligen 65 kr och finns endast på välsorterade Pressbyråer. (och jag har fortfarande inte kommit underfund med hur man prenumererar).



Apropå Pressbyrån så kollade jag deras öppettider innan jag begav mig ned på stan, de stängde 16.30 på lördagar. Bra tänkte jag, då behöver ja inte stressa fullt så mycket... Men när jag väl kom dit 16.15 så hade stängt för en kvart sen! GAAAH! WTF!
Då åkte jag till tågstationens Presbyrå där NYLON inte fanns i överhuvudtaget. Och inte heller på nån annan tidningaffär i stan.

Då får jag vänta tills imorn då tänkte jag. Då kollar jag på den prickiga tunikan igen på Gina Tricot. Men den var helt slutsåld, så går det när man gör inlägg om att: "om du ska köpa nån tunika i sommar så är det den här"... (antagligen inte därför den är slut dock men det verkar vara fler som tyckte som jag). Fan.

Jag hade ju hängt undan den där Oscars Gala klänningen (299 kr) till slutet på dan. Ifall jag skulle byta min gråa volangkjol (149 kr) och James Dean Rebel Without A Cause T-shirten (149 kr) till den istället....
Vad tycker du? Tacksam för hjälp! Byta eller behålla?

Nu böjar det bli stressigt, affärerna stänger 16.00 i gävle på söndagar och Pressbyrån med.
Men det är värsta är att jag är mycket mycket sjukare idag efter allt flängande på stan, tvättande och städande, och inte alls i fysiskt skick att ta mig ut igen. Och så har jag beslutsångest om kläderna. Suck.
I- landsproblem jepp.

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, jag har aldrig läst Nylon, men den är bra alltså? Jag brukar köpa Missbehave, den är också sådär dyr men sjukt bra :D

Disney World är nog rätt dyrt... Speciellt i Usa nu när dollar är så hög :( Jag har aldrig varit i Usa, har knappt varit utomlands alls :S I somras var jag på min första solsemester, på Gran Canaria :D

Top Secret är bra, om man gillar sån humor! Det är samma som i Nakna Pistolen-filmerna om du sett dem? Det är ju typ så dåliga skämt att de blir bra :P

Hmm, jag har inte tänkt på att de tar överpriser, men nu när jag kollade upp det så var ju Yoda-kostymen mycket billigare i Usa! Men jag antar att folk ändå köper dyra saker här för att slippa köpa från Usa.

Jag älskar godis-smycken! Ska försöka mig på att göra några egna snart, men måste köpa lite mer lera, jag har bara vit än så länge! ^^

2009-03-15 @ 14:33:52
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0