HAPPY HALLOWEEN!

Jag älskar Halloween och då tänker jag på: halloweens bakgrundshistoria, pumpor, klä ut sig, fest, pumpapaj, godis, och hela den ockulta, magiska, spännande och mysigt skrämmande stämningen som medföljer.

Men i år har jag inte riktigt hängt med att det faktiskt var Halloween den här helgen! Många firade igår, men idag är det faktiskt riktiga Halloween enligt kalendern. Alltså den amerikanska Halloween! 
Svenska motsvarigheten Allhelgona afton/alla helgons afton är nästa helg! Men då är det mer att tända ljus vid anhörigas gravar än att klä ut sig.

Jag önskar er en HAPPY HALLOWEEN iallafall även om det inte blev mycket firande för mig.

Men jag har faktiskt ätit mycket godis (som vanligt iof)! Och ska tända mitt pumpaljus från förra året! ;D

Vad händer/har hänt hos dig under halloweenhelgen?


 


















Bilder med Halloween-tema, från min tumblr-sida, som jag lagt upp under helgen. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0