jul tecken


Såhär till 2a advent kommer lite av min egen påbörjade julstämning...
Hade önskat mig en julbakelse på Lido idag, men det hanns inte med. Får bli snart. En sån där med en liten jultomte i marsipan på... Mmmm. Jag har ljuva minnen av advents marsipangrisar från barndomen.

För inte alltför längesen var jag beroende av risgrynsgröt innan jag skulle gå och lägga mig.
Men ett alltmer uppenbart faktum börjar forma sig och det är att jag älskar gröt (inte havre), puddingar och gratänger!
Här hade jag ett christmas moment med gröten, äkta smör, kanel och socker!


Som jag har längat efter en chokladkalender många jular men inte hittat nån! Men i år kryllar det av dem. Har t.o.m sett en Hello Kitty och en Spindelmannen julkalender på Konsum (men fick ta bort den i kassan för jag hade inte råd *misär moment*).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0