I <3 WINTER


Varje vinter de senaste åren har jag sagt: Åååh jag vet inte om jag pallar en till vinter, nu flyttar jag till Hawaii! Men nu har en förändring skett gott folk! Jag älskar nämligen den nytillkomna kylan och snön! Luften är klar och frisk att andas och piggar upp, snön glittrar och man får tillfälle att klä sig som en snöprinsessa!
Jag som nästan inte har några vinterkläder alls ser fram mot att köpa vinterjacka och skor.

Jag har haft dessa skor i 10 år nu.






Kanske de bästa och skönaste och coolaste vinterskor som gjorts iof. Men när jag går så låter det "skweek skweek" (luftbubbla i ena skon) och de ser rätt trötta ut. Men om du ska investera i ett par unisex vinterskor som ser ut som ett par sneakers så är det dessa. FInns i svart oxå.



Misstänker att de egentligen är killskor för de ser rätt stora ut på. Men ändock har jag fått sjukt mycket komplimanger för dem av båda könen.
Jag har alltid tyckt de ser lite Star Wars coola ut. Mycket Star Wars nu, jag vet.
Det är nåt med vintern som gör det...

Köpte dem på Skouno för 10 år sen som sagt, men tror de finns där fortf. i begränsat antal och storlekar. Annars hittade jag dem här oxå (?): buffaloshop

Min vinterjacka består av en grön militärjacka från Överskottsbolaget... Fast mest brukar jag använda höstkappor eller parkasen med hoodie under hela vintern.
Ganska trött på denna opraktiska osnygga lager på lager metod, så tänkte äntligen jag skulle investera i en snygg redig vinterjacka! Den ska vara lång med mudd nedtill och vid ärmslut, huva och massa fickor.

Förra veckan var det ju halva priset på vinterjackor i de flesta butiker.
Jag kikade på stan och då var min storlek slut förutom en militärgrön jacka på Cubus som jag köpte.
Jag har provat den förut fast marinblå men den var såklart slut och enda alternativet kvar var militärgrönt...



Det kanske inte är den kitschigaste färgen men den är bekväm och varm och har massa fickor, stor huva och för halva priset (349 kr). Den saknar dock mudd eller dragsko där nere (blåser in) och hade gärna fått vart längre...
Ironiskt att det kanske är den sista färgen jag skulle köpa på jacka och dessutom är den enda vinterjacka jag haft militärgrön redan... suck.
Ska fortsätta kika på stan dock.





Slutligen, vintern är numera KUL och färgglad! Hålla tumvants-händer, dricka varm choklad med vispgrädde i kitschiga koppar, ta foton i snön... Varma andedräkts pussar med sin älskling i kylan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å herregud! leopardjeans, sånna skulle jag åxå vilja ha, toksnyggt! :)

2008-11-26 @ 21:03:12
URL: http://teresagato.blogspot.com
Postat av: Emily

Ha ha kul att du skriver kommentarer!!! :D

Tack! Men jag har ju haft på mig dom där jeansen flera ggr vi träffats haha!

2008-11-26 @ 23:22:39
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0