Lördags Vin Stjärnor Bågar Djungelvrål & Nougatkakor

I lördags vaknade jag med lite huvvevärk och kände mig otroligt seg och nästan bakfull fast jag druckit ett glas gammalt vin bara.


Bilder ljuger. Såhär jäkla rosapigg kände jag mig inte. Men just därför måste man vara extra rosa på utsidan...

På kvällen tog jag mig till Teresa i vinterhalkan trots mitt tillstånd.
Och trots att det förmodligen var det sista i världen jag borde göra och mot mycket bättre vetande så delade jag på en flaska svagt rödvin med henne. Ja vi t.o.m försökte öppna flaskan med skruv och tång i brist på vinöppnare men utan att lyckas så angelägna var vi plötsligt. Till sist ringde vi på grannarna.
- Korken behöver ni väl inte, ni kommer väl tömma den där ikväll, skrattade den trevlige homo-grannnen.


Ser redan ut som jag är aspackad på kanarieöarna innan jag ens fått upp flaskan med hammare o spik. det är ett gott tecken...

A star and stars in a bowl.

Sweet Marilyn!

Svaj svaj Raj Raj! Arty med synkroniserad blixt.


Tvålpumpen skvätte mig på min tummy!

Tiden flög iväg som när vi är tillsammans och snart hade vi hängt i 8 timmar utan nån direkt mat förutom stjärnor, bågar, djungelvrål och nougatkakor.
Det kan ju vara en av anledningarna att jag hade djävulsk migrän och spydde och sov hela nästa dag.
En annan förklaring kan vara att Teresa hade lackat sina egentillverkade smyckena under min försening med golvlack. Starka dofter ger mig migrän. Rödvin kan ge migrän. Dubbel migrän= spyr.

Så med andra ord. Mådde så fruktansvärt dåligt nästa dag så jag hellre blivit magpumpad.
Allt som allt: ovanligt trevlig & ovanligt händelserik helg om man skippat alkoholen och golvlacken och matbristen.
Alcohol is the devil!


Reklam för Teresas fantastiska smycken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka härliga bilder från våran dejt! :)

De e hardcore å öppna en vinflaska me skruvmejsel!



//Teresa

2008-11-26 @ 21:34:41
URL: http://teresagato.blogspot.com
Postat av: Emily

Pluspoäng till oss båda att vi faktiskt har varsin verktygslåda hemma! Coola tjejer gör det själv! haha!

2008-11-26 @ 23:24:18
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0