DATORNS DÖD

Jag är rätt duktig på tekniska prylar. Kanske för duktig eller så är en av mina superkrafter att jag avmagnetiserar eller slår ut allting elektroniskt, i synnerhet datorer.
I morse dog datorn, och det är inte den första. Så nu har jag inget internet hemma heller. Jag som använder datorn till ALLT. Ja nästan allt... Nu sitter jag på Coaching center och lånar deras dator fast jag får gå hem om jag vill. Tragiskt!
Hur överlever man utan dator?? Jo, det jag upptäckt under de tidigare datorernas död may them R.I.P, är att man får väldigt mycket gjort helt plötsligt... Datorn är ju en riktig tidsslukare, negativa sidan. Och en stor stor underhållningsdunk, positiva sidan. Jag älskar internet. Fast det pajjar min rygg att sitt/ligga och surfa i sängen för länge.
Men det är socker för den rastlöse, nyfikne, kulturintresserade, den som vill uttrycka sig, tycker om bilder m.m.m.m.
Nu måste jag få tag på en ny dator. Snabbt.. Helst en som man kan ha på ett bord och sitta på en stol vid.


Superkrafter. Elle (Kristen Bell) i Heroes kan skjuta blixtar/elektricitet från händerna!
Det är nåt liknande eller helt motsatt superkraft jag lider av...


Fast ibland kan jag tänka att internet inte är på riktigt. Det är en låtsasvärld. Drar man ut sladden försvinner den. Man måste ha tillgång till el för att det ska funka. Har man gett ut en bok så har man den i handen, alla ord man skrivit eller foton man tagit eller teckningar man ritat. Bloggar man så finns det bara i låtsasvärlden...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0