fototips: polaroid!

Sitter här och polaroidar som jag kallar det... och det tar sån djävulsk tid om man har många bilder.
Jag har alltså lagt till ett program man kan hämta gratis härifrån.
Det är jättejättekul. Det hamnar en ikon på skrivbordet i form av en polariodkamera och så drar man och släpper utvald bild där och så börjar den framkalla bilden precis som en riktig polaroid och det tar lika lång tid...
När man har "framkallat" 10 bilder måste man starta om programmet för då är "papperna" slut precis som på en vanlig polaroidkamera, skillnaden är att det är jättedyrt att ta riktiga polaroidbilder. Och nu får man dem direkt i datorn dessutom!
Jag rekommenderar verkligen detta för de fotointresserade. Det blir shyssta effekter på korten- man vet aldrig hur de kommer se ut! Bästa resultatet får du av stående kort med bra ljus. Tänk på att korten blir kvadratiska och alltså klipper av en del av ändarna på kortet.
Jag önskar bara det gick att markera alla bilder man ville ha polaroidade och det gjordes snabbt på löpande band...
Varning: beroendeframkallande i början!


Här håller bilden på att framkallas på skrivbordet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0