Mac goes Hello Kitty!




Idag släpps Mac Cosmetic´s Hello Kitty kollektion på nätet. I Sverige får vi vänta tills mars innan den kommer till butik.
Om du vill veta mer om kollektionen läs här.


Mac´s specialitet är läppglans tycker jag och det har legat högt på önskelistan länge, så jag kan mkt väl tänka mig slå till på ett Hello Kitty Mac läppglans sen. Fast jag kan inte hjälpa att tycka att det påminner lite för mycket om Hello Kitty sminket som har funnits på HM´s sminkavdelning länge (målgrupp småtjejer?).... Men förhoppningsvis är det bättre kvalitet på Mac´s kollektion och inte lika allergiframkallande. Men om du inte är så känslig eller kinkig så är HM ett bra budgetalternativ. Och färgmässigt verkar det inte vara så jätestor skillnad faktiskt... Det kostar ju ändå skjortan på Mac.
Hade råd att köpa ett krämpuder där en gång. Sist köpte jag en turkos ögonskugga men då hade jag spanat på den i 5 år.


Billigare Hello Kitty smink på HM.


Innan mars om du vill ha nånting utöver det vanliga kan man shoppa Mac´s Dame Edna kollektion som varit i svensk butik sen januari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0