missfärgade kläder

Kan rosa nånsin bli fel? Svar Ja. När det handlar om missfärgade kläder. Det var inte längesen jag tänkte att jag nog aldrig lyckats färga alla mina käder av misstag genom att glömma en röd strumpa i vittvätten...
Men så fort man tänker "det har aldrig hänt mig" så är det som man skickar ut en hälsning till Olyckan att det är bara att knacka på...

När jag nu för första gången skulle tvätta mina nya rosa Cheap Monday jeans tillsammans med de andra rosa kläderna så blödde jeansen fortfarande jättemycket rödfärg så vissa av de rosa plaggen fick en helt annan ny rosa färg!
Ingen varningstext eller nåt från Cheap Monday! Dåligt tycker jag. Och jag trodde det var lugnt eftersom jeansen redan är superstentvättade!


Kollade på nätet vad man ska göra och tydligen kan det räcka att tvätta om kläderna, en eller flera gånger. Annars om det handlar om vittvätt kan man använda klorin varsamt.

Tvättade om plaggen på en gång och jag inbillar mig att det blev liiiite bättre. Det var rena rama superturen att det inte var nåt superfavvoplagg som blev missfärgat. Det positiva är att de tidigare stela Cheap Monday jeansen jag haft såna storleksproblem med (som vanligt) blev supermjuka efter tvätten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0