Stor Hår Special!

Sitter här med blondering i håret och funderar vad jag ska göra av ruffset sen. Det var längesen jag blonderade rötterna nu så det behövdes kan man lugnt säga. Jag visste inte om jag skulle spara ut min egen hårfärg men nu ligger det alltså på isen igen... Fast nu med alla kemikalier som stinker och fräser och sticker i hårbotten undrar jag om det är så bra att forsätta med det här. Måste hitta nåt shysst mellanting kanske..?
Men nu är det det här alternativen som gäller:

* Blont hår (keep it like this).
* Skrikig hårtoning från Manic Panic eller Stargazer.
* My little Pony toningar (olika färger i hela håret).
* Tonat eller färgat guld blont (se exempel nedan) eller eldrött.


Ett urplock från Manic Panic´s hemsida:

Är sugen på den här bland annat. "New Rose" från Manic Panic.


Tish & Snooky.


Classic Cream Formula. Cotton Candy Pink. Done it, did it, wanna do it again. Min personliga favorit.
Färgerna är snälla mot håret och inte djurtestade. Har funnits sen 1977. Riktig punkklassiker!!!



NYHET! Manic Panic i samarbete med Emily Strange! En hel kollektion hårfärger och hairextensions!!!
Är grymt sugen på att testa! Men de verkar bara finnas i "Amplified Formula"- alltså de färgerna som håller längre än Classic Cream Formulan. Och jag vill inte ha färgerna så länge för då kan man bl.a. byta oftare.





Det här var inte riktigt min melodi, ville mest visa något i närheten my little pony hår feelingen jag var ute efter med de olika pastellfärgade slingorna på bilden till vänster.




Kändisar med Manic Panic:



Ultraviolet på Milla Jovovich i filmen Ultraviolet. Sugen på den!


Joss Stone blandar tydligen Cotton Candy Pink med Hot Hot Pink för att få den här nyansen. Snyggt!!!
Det är grymt att man kan blanda till egna nyanser själv oxå!



Cyndi Lauper i "Electric Sunshine"!!! Done it! (Till Cyndi Lauper konserten, se bilder i äldre inlägg!) <3


Kelis. En av förebilderna till Unique Rebelism i "Atomic Turqouise".




LORÉAL´S HÅRFÄRGER:



3 snygga tjejjer i snygga hårfärger och snygg styling.

Exempel:


Feria eller Natural Match. Man kan göra ett test på Loreals hemsida vilken färg man ska välja beroende på om man har gråa hår och hur länge man vill att färgen ska hålla. Då fick jag de här 2 varianterna. Natural Match låter shysst. Ingen ammoniak bland annat. Men helst vill jag nog ha en toning som går ur fort.


TIDIGARE HÅR:


Golden Blonde. Min första blondering n här omgången (sen 1 år tebax), perfekt guldblond ton. Swartzhkopf´s Extreme Blonde. Det är den här tonen jag jagar efter igen men då måste jag nog färga det så först, sen köra Extreme Blond på utväxterna...



Hockeyfrilla halvblonderat...




Cotton Candy Pink. I somras.


Min naturliga hårfärg. Vad den nu kallas?


Uttvättad rosa och gul ponny svans.

HÅRINSPIRATION:









Sandybell. En stor inspiraion på många sätt.



Kommentarer
Postat av: Hanna



Svårt! Jag är ju inte så crazy så jag skulle välja blond förmodligen, men hade jag vågat & så hade jag gärna velat ha rosa hår eller sådär riktigt tokjävlarött hår nångång i mitt liv. Nog skulle jag kunna färga, men det ärju ett helvete att bli kvitt när jag sen är less, har fortfarande orange hår i underhåret sen flera år - trots tiotals blonderingar :/ Trist.



Den rosa var alltså apläcker! (Såvida de inte blir dassiga direkt)



Jag har inte köpt några tröjor på länge eftersom jag är mammaledig & därmed black, mitt jobb gick dessutom i konkurs så nu är jag även arbetslös = black! :) De sista köpte jag i Thailand, givetvis kopior men lika snygga. Har kollat mycket på 80s men aldrig beställt därifrån, hur mycket går det på ungefär med frakt & tull? Alltid ett problem det där. Köper man från Forever21 (heritagetröjorna ärju snygga där) så får man ju tulla för minst lika mycket typ.

2009-02-13 @ 08:58:27
URL: http://www.johannagronlund.com
Postat av: ROXY

japp, jag har sett Desperately seeking Susan, var inte så längesen faktiskt, den gick på tv :>

men jag har ej sett evita :/ är den bra?



nej jag skall ej se madonna på ullevi, men fan vad tufft de vore :D

2009-02-13 @ 12:49:16
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv: Jepp en sån har jag!! Mackorna blir extra goda när Spongebob är på dem :D Tyvärr har jag inte sett dem sen dess... Men du kan ju alltid fråga! Märket heter Princess :)

2009-02-13 @ 19:39:52
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: ROXY

aaw, tycker du? :D det värmer i hjärtat :)

jag gillar att redigera och pyssla om bilder :)

hoppas du får en fin alla hjärtans dag, varesig du firar eller ej :)

2009-02-14 @ 08:26:08
URL: http://legoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0