Coffee Crazy

I morse vaknade jag 10.00 vilket är rätt tidigt för att vara mig, och det var inte heller för nåt tvprograms skull denna gång (Victoria Mars började inte förrns 11.55:)). Det är få saker som kan få mig upp och ut fort på förmiddagen som min styvfar Pelle så korrekt påpekade: "Vad är det som har skrämt upp dig då?"...
Tydligen så kommer jag igång om jag inte har kaffe hemma och måste ut på coffeemission trots kulingvarningen bara för att känna den bitterljuva smaken och koffeinet kicka in. Det är ju det man ser fram mot när man vaknar.
Jag har haft en dåliga vana på sistonde att vakna av kaffeabstinens rätt tidigt och sen somna om efter kaffet...
Jag handlade både kaffe och espresso på Willys. Jag gick säkert runt där i över en timme och när jag kom  hem var det bara 20 minuter kvar på sista avsnittet för dan av Veronica Mars men det sammanfattade iof det mesta...
Cykelturen framotebax i blåsten blev som ett träningspass och jag kände mig riktigt pigg resten av dan. Jag skriver detta nu för att jag ska komma ihåg hur mkt bättre jag mår när jag kommer ut och rör på mig och andas friskluft.
Och det är ju det jag i stort sett konstant eftersträvar, att vara energisk så man orkar ta itu med massa saker men det är alldeles för sällan man är det.


Mössa från HM Divided. Dumpling Dynasty koppen är Rea fynd för 40 kr från Happy (kitsch) i Skrapan (stockholm) som ska stänga igen och enbart ha kvar sin internetshop och därför rear ut allt för halva priset så där kan man verkligen superfynda om man gillar kitsch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0