A piece of cake...

Jag fyller 30 imorn. Blir "gamla tjejen", vuxen, kvinna whatever. För första gången i mitt liv har jag inte känt för att fylla år. Och jag funderar varför. Kanske för att när man fyller 30 ska det vara så himla stort och man ska ha jättestor fest och eftersom det inte passar i mitt liv just nu blir det då allt eller inget, jag känner nästan inte för att fira alls.
Kanske är det inte mycket att fira att bli 30, då blir man ju "vuxen" och sen går det bara utför, ja så säger mammas kille Pelle iaf (han menar först och främst utseendemässigt...). Nä jag vet inte... mycket tankar far runt i skallen.
Nu sitter jag och kikar i Leila Lindholms A piece of cake som jag fick av Hanky Pancakes familj i julklapp.
Måste hitta ett shysst tårtrecept eller inspiration åtmindstonde och i Leilas kok/bak böcker finns det gott om det.
Att göra kitschiga tårtor är bland det roligaste jag vet och födelsedagsinspirationen börjar faktiskt ta sig...
Bilderna av Wolfgang Kleinschmidt (!) är helt ljuvliga oxå och jag blir superinspirerad av fotografera färgglada bilder på mat och bakverk och vara lika sweet och ätbar som Leila. Kanske inte så dumt att fylla år ändå! Men "den stora 30 årsfesten" får vänta till rätt tillfälle!

Leila har alltid alltid så fina kläder och örhängen på sig!!!

Kanske blir det en rosa prinsesstårta till min 30 årsdag? Eller så gör jag en Emily´s Freestyle Kitsch Cake som vanligt och vad det är vet inte ens jag förrns imorn!

Kommentarer
Postat av: kajsa

Ålder spelar ingen roll! Så länge man är glad och gör det man vill så har åldern ingenting med vem man är att göra! :)

2009-01-15 @ 20:38:41
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0