Vit sommarklänning/Doll Dresses på Nelly



Dollparts

Dollparts by Unique Rebel 


Jag har varit på jakt efter 2 olika sorters klänningar ett bra tag nu:

1. Vit sommarklänning
2. Babydoll dresses a la Courtney Love

Det visar sig att det är väldigt väldigt svårt att få tag på. Men nu har jag faktiskt hittat nån kombination av båda klänningssorterna på Nelly... Klicka på bilderna så kommer ni direkt till klänningarna. Klicka på kollaget här uppe så finns det fler exempel på klänningar och annat gottgottigottgott... :P


Samantha Dress SEK 995, Yumi - NELLY.COM
Favorit no 1 men rätt dyr. 995 kr. Snyggare i närbild. Snygg rygg. Spets, tyll, och rosett är härliga grejjer.


Undrar om den är i stretch..? Isåfall e det packat o klart. Annars funkar det nog inte.


Billigaste alternativet (399 kr), men konstiga storlekar (M/L?) och skumt material? Men plus för smock över ryggen. Då kanske den passar ändå trots de konstiga storlekarna... Finns i rosa oxå som gör det ännu mer Courtney Love Baby Doll.

Rag Dress SEK 599, Cheap Monday - NELLY.COM
Den här fantastiska relativt billiga (559 kr) Cheap Monday klänningen är tyvärr slut i min storlek annars hade den varit en klar hit!

Grecie Grecian Dress SEK 999, French Connection - NELLY.COM
Slut i min storlek. 999 kr.

Ineke Dress SEK 699, Soaked in Luxury - NELLY.COM
Slut i min storlek. 699 kr.

Romantic Dress SEK 899, Yumi - NELLY.COM
Favorit No 2. Men rätt dyr. 899 kr. Plus för bred smock över ryggen!

Den enda gången tidigare jag varit nära att hitta denna perfekta klänning jag drömmer om var för några år sen på La Redoute men då bangade jag för jag tyckte den var för dyr och fick sen surt ångra mig.

Ett annat alternativ är att vänta tills de får in nåt liknande på t.e.x Gina Tricot fast som både är billigare, stretchigare, bättre storlekar och man kan dessutom prova innan man beställer! Tror jag ska göra det. :)

Tacksam för tips var man kan få tag på Courtney Love Babydoll- och/eller vita fina sköna sommarklänningar!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0