Blommor av stål

Trots omständigheterna i mitt kök så är det några som trivs bra där, förutom bananflugorna, och det är mina två orkideér!!! En från Ica, en från Konsum för högst 99 kr styck.
Båda har fått skott redan och på den ena har två redan blommat! Jag har haft dem i över 2 år och de blommar jämt som tusan.
Min mamma är lite avis för att hennes orkidé aldrig blommar, men knepet är att låta dem vara lagom mycket ifred med lagom mycket sol och inte vattna så mkt (1-2 gånger i månaden högst) i ett stökigt kök! Jag brukar vattna mina i duschen så att vattnet rinner igenom ordentligt och sen får de stå kvar och rinna av. Det är viktigt att vattnet inte samlas kvar i krukan.

Outside my kitchenwindow...

Gillar oxå orkidéer? Filmtips: Adaption!!!
Nyfiken på att vet mer om dem, läs här.

Kommentarer
Postat av: VIKTORIA TOMIC.SE

Tack så jätte mycket :D

Och lycka till du också!

2009-03-19 @ 12:17:10
URL: http://viktoriatomic.se
Postat av: Hanky Pancake

Coolt att du tipsar om Adaptation. Den ligger ju högt på min lista över de bästa filmerna någonsin.

Jag har bara en blomma (orkidé) hemma och den har inte börjat blomma än. Den verkar lite krasslig.

2009-03-19 @ 13:28:51
URL: http://hankypancake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0