Coola kärleksfilmer från 90-talet...

Coola kärleksfilmer från 90-talet (faktiskt) som ändrat mitt liv eller iallafall inspirerat mig väldigt mycket när jag växte upp.


True Romance har nog påverkat mig mest alla de här filmerna. Det finns så många referenser till vad jag gillar. Jag drömde om att ha ett likadant förhållande när jag växte upp... Och att se ut som Patricia Arquette´s karaktär såklart... :D


Jag älskade Baz Luhrmann´s version av Shakespear´s Romeo & Julia. Tempot, musiken, skådisarna, miljöerna, kläderna och mest av allt alla fantasifulla lösningar på en Romeo & Julia i nutid. Och alla kitshiga detaljer!!! Men sen tycker jag alla andra hans filmer är skit.



Cry Baby. Den här filmen är ju bara för cool för att vara sann, precis som regissören John Waters- The King Of Bizarre. Mycket snygga 50s outfits att frossa i!
Personligen tycker jag Johnny Depp är snyggare än nånsin i den här filmen!


Det här är ingen av mina favoritfilmer, fast det borde vara det med Trollkarlen Från Oz temat och allt, så jag blev både förvånad och besviken när jag såg den. Men idag blev jag sugen på att se om den ändå.
Däremot
är det oftast många killars favoritkärleksfilm från 90-talet har jag märkt...

Har jag glömt nån viktig??


Kommentarer
Postat av: Hanky Worley

Vilket schysst inlägg. Nu blev jag sugen på att kolla på True Romance och Wild at Heart igen.

Du är bäst! Som Clarence skulle ha sagt: "Bamaloo you were perfect. Like a ninja."

2009-03-15 @ 20:32:47
URL: http://hankypancake.blogg.se/
Postat av: Ann

Grymma filmer ju..spec Wild at heart!! Wicked Game e ju en fantastiskt bra låt.....o Cry Baby e en riktig going den med!

2009-03-15 @ 20:37:28
Postat av: Stina

Åh, jag älskar tjejens stil i True Romance! :D Måste se den igen snart bara för det :P

2009-03-15 @ 21:14:47
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0