Jag- A Yes Woman!



FILMTIPS!
Nu har jag sett Yes Man och jag måste säga att den var mycket bättre än jag trodde.Den var faktiskt hur bra som helt och hysteriskt rolig! Jag skrattade högt för mig själv alldeles för ofta och vred mig av obehags/pinsamhets känslor ibland.
Den hade många bra ingredienser: tankvärt, inspirerande, lite äventyrligt, spännande, bizarra kitschiga galna detaljer och situationer....

Huvudrollerna spelas av Jim Carrey och Zoe Deschanel. När jag såg filmaffishen till Yes Man väcktes inget särskilt intresse att se filmen. Jag tänkte att det såg ut som ännu en sån där Jim Carrey film som matas ut på rullande band och där han överspelar och vrider sig i galna miner. Det gör han oxå i denna film såklart men nu är det lite mer uppblandat med hans skådespeleri i Eternal Sunshine of A Spotless Mind.
Zoe Deshanel (Elf) spelar en skön och cool tjej som vanligt. I Yes Man visar hon dessutom att hon kan sjunga skitbra!!! Hennes stora syster är ju Bones i tv serien Bones! Ganska coolt.
I överhuvudtaget mycket bra låtar på soundtracket, vissa där Zoe sjunger oxå som är så bra att jag vill få tag på dem.
Min favoritlåt på soundtracket är en riktig powerballad med Journey.

Jag blev väldigt inspirerad av den här filmen. Jag har varit en sk.a. Nej-sägare i många år av en eller annan anledning.
Kan bero på att när jag var yngre sa jag oftast JA til för många projekt och brände ut mig själv lite. Fast det var så längesen och av lite andra anledningar då.
Så nu tror jag att det är dags att börja säga lite mera JA igen. Det kan ju inte skada... Eller?

YES!




Baserad på boken med samma namn av Danny Wallace.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, den har jag funderat på att se länge, nu blev jag övertygad att göra det - var lite skeptisk innan :)

2009-03-27 @ 17:08:36
URL: http://www.johannagronlund.com
Postat av: myyy!

den är ju verkligen såå skit kul! :D Jag är nog en mittemellan, jag faller lätt för grupptryck haha :p

2009-03-30 @ 00:14:40
URL: http://shakethis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0