ice cream nostalgia


Jag rekommenderar verkligen er som inte gjort det rean att ta en tripp längs memory lane på gb.

Många har redan bloggat om sina favoritrglassar/år och här kommer mitt favorit år: 1984!
Varför: 80-tal! Kitshiga glassar med namn som Finger, Joker, Kiwana, X15, Tom & Jerry, Citron Split, Ice Dream, Stor Strut, Be-Bop, Malaga och Boccia!
Favoritglass: Lollipop!
Varför: minnen, namnet, färgen, smaken och tuggummistången! Saknar fortfarande den glassen!

Åh mi good! Nu sköljer minnena över mig och jag längtar efter sommar och glass och 80-tal! Tänk om man hade en tidsmaskin och kunde åka tillbaka till 80-talet då och då för att insupa atmosfären, gå på disco, äta glass och shoppa! :D:D:D

Kommentarer
Postat av: Hanky Pancake

Min favorit var självklart X-15! Grymt med en glass som såg ut som ett rymdskepp. Sen var det ju en gele-rymdis som var infrusen i glassen också, typ som Han Solo, värsta coolo!

Finger var också väldigt god har jag för mig. Suck... Det var bättre förr.

2009-05-23 @ 01:13:02
URL: http://hankypancake.blogg.se/
Postat av: Tzeni

åh fingerglassen! med gelé innuti ^o^

2009-05-23 @ 10:16:21
URL: http://stichordie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0