FREAKS AND GEEKS




Jag har börjat kolla på en ny tv-serie
som heter Freaks and Geeks och själva serien är inte ny utan från 1999 och medverkande är Seth Rogen (Knocked Up), Jason Segel (How I met Your Mother, Dumpad), James Franco (Spiderman, Pineapple Express) och andra ur 'BroMo'- gänget som jag bloggat om tidigare; den nya humor eliten.
De kvinnliga skådisarna är Linda Cardellini som spelar den ganska tråkiga huvudpersonen och Busy Philips (White Chicks) som spelar värstingtjejen som dejtar superheta (!!!) James Franco's karaktär, och är en av mina favoriter.

Det är roligt att alla är så unga. Hela serien är genialisk och är just skapad av hjärnan bakom Pineapple Express & Knocked Up: Judd Apatow. Tyvärr lades serien ned efter 18 avsnitt men har fått stor kultstatus.
Freaks ad Geeks är väldigt före sin tid och jag kan inte hjälpa att tycka att det är sorgligt att den inte fått ännu mer cred! En annan rolig sak är att den utspelar sig på 80-talet! Härliga kläder & frisyrer & referenser till Dallas.
Det är en hel del gästuppträdanden oxå, bl.a. av Ben Stiller.


Inledningslåten och en av mina största favoritlåtar är 'Bad Reputation' med Joan Jett & The Blackhearts, som du kan höra om du kollar på klippet nedanför!








Nerds eating icecream n talkin bout chicks. Jag gillar verkligen Martin Starr's (Knocked Up, Adventureland) karaktär Bill Haverchuck, han i mitten.



Freaks hangin out i 'Rökrutan'.


Kommentarer
Postat av: Mandy.

JAG ÄLSKADE DENNA SERIE!!!!!!!!!!

2009-11-19 @ 21:44:09
Postat av: Stina

Åh, jag gillar Bill också han är så skön! Men vem är han i Knocked up? Jag har förresten också tänkt blogga om Freaks and Geeks, tänkte göra det imorrn :P Hur många delar har du sett hittills? Jag är på del 14 nu så det är nästan slut... T_T

2009-11-19 @ 22:12:03
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0