Witch´s Halloween: Rönnbär Skyddsbesvärjelse

 

Jag hittade en jätteintressant bok på internet som jag inte kunde sluta läsa förhandsvisningen på, och nu måste jag beställa den! Jag ångrar att jag inte började tidigare (som vanligt) med min Halloween research, t.e.x. att ha läst den här boken. Det fanns några intressanta skyddsbesvärjelser som denna:




Jag visste inte att rönnbär anses vara ett sånt kraftfullt och magiskt träd. Nä, nu måste jag ut och leta reda på en rönnbärskvist och sy fast i mitt hår med röd tråd innan tolvslaget! Tjingeling! ;)


Här beskriver författarinnan Gerina Dunwich litegrann om vad Wicca och att vara en modern häxa handlar om:

 

De här sista vintage halloweenbilderna fann jag på en rätt intressant häxblogg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0