KICKS tv-reklam





Jag googlade KICKS tv reklam som går nu för att jag gillar den, och blev förvånad hur mycket negativt som kom upp!
Jag tycker att den är annorlunda och lite galen, rolig och snygg, men den väcker tydligen starka motbjudande känslor hos vissa andra, vilket jag tycker är intressant...
Vad tycker du?

Uppdatering: För att samannfatta vad folk stör sig på så är det allting från ljudet, den är läskig, de är för smala...
Kanske är det läskigt att jag inte ens reflekterade över nidbilden av kvinnor som är hemmahjälp (ganska provocerande i dagens politiska läge..), bråkar över, och snor skönhetsprodukter, ect, men jag tänker som läsaren Martina kommenterade inlägget: "det är liksom... high fashion", nån slags bitchig "desperate housewifes-anda". Jag upplever reklamen mer som en parodi, men det är självklart skitviktigt att reflektera över vilket budskap reklamen sänder ut.

Det här plockade jag upp från KICKS hemsida om filmen:

"Nu är det premiär för KICKS nya reklamfilm! I filmen vill vi med glimten i ögat illustrera det passionerade förhållande vi har till våra skönhetsprodukter. När du upptäcker att favoritmascaran inte längre ligger i necessären, när du står i duschen och det inte kommer ut en enda droppe schampo ur flaskan, när du glömt kvar din bodylotion på gymet, när parfymflaskan glider ur händerna och krossas mot golvet... Du kanske känner igen den där känslan? Men don't panic! We have it! Det är bara att komma in till din KICKS-butik och pusta ut! Om du är sugen på att hitta nya produkter hjälper gärna våra makeupartister, hudterapeuter och skönhetsexperter dig att upptäcka dina nya skönhetsfavoriter!


Filmen är regisserad av Johan Renck som tidigare jobbade med musik under namnet Stakka Bo. Idag är dock Renck mer känd för sin långfilmsdebut Downloading Nancy och de coola musikvideos han regisserat för artister som Madonna, Kylie Minogue och Beyoncé."



Kommentarer
Postat av: Stina

Va? Hur kan nån ha nåt emot den? Vad är det de inte gillar? Inte för att jag tycker att den var så bra men den var inte dålig heller :P

2010-04-13 @ 00:39:58
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Martina

Den känns liksom.. Highfashion ! jag älskar den !

2010-04-13 @ 01:34:39
URL: http://fiktiiiv.blogg.se/
Postat av: Stina

Aha, då förstår jag. Eller jag förstår ändå inte hur folk kan tycka illa om den, folk tar saker för seriöst! Jag tänkte inte ens på att den var stereotyp, hahah, jag som är så genusintresserad (har läst A och B-kursen i genusvetenskap på Uppsala universitet) :P Jag håller också med Martina, det är ju high fashion! ^^

2010-04-14 @ 12:01:30
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Martina

Sv: haha vad roligt att du länkade, tack så mycket raring! :)

2010-04-14 @ 12:51:28
URL: http://fiktiiiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0