Söndagsbestyr+Dagens Outfit: Retropastelligt Musse Pigg



Ordentligt retroklädd åt det pastelligt 80-taliga collegemode-hållet: Rosa stentvättade stretchjeans Cheap Monday från Caliroots. Buffalo vinterskor, Sko Uno. Hoodie och mössa (NY!), Bik Bok. Musse pigg tröjja, H&M Divided.

Idag har jag varit ute och promenerat, pantat och handlat och sen promenerat igen tills mina kinder började värka av kylan! Då sökte jag skydd i affärerna på stan en snabbis. Sen provade jag att laga Leila Lindholm's receptToscansk Valnötspasta för första gången. Vart supersmarrigt förutom att jag råkade ha i massa hasselnötter istället för pinjenötter! ... :P
Sen har jag kollat på tv-serier som vanligt och laddat upp, roterat och kollat igenom alla fotografier som jag tagit på sista tiden. Och det är massor!

Mer om resten av helgen kommer snart! :)




Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, vilken fin outfit! Riktigt snyggt! :D

2010-12-13 @ 00:26:35
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Nice!



Älskar f ö den rosa lavalampan!!! Wohoo!

2010-12-13 @ 10:25:44
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Stina:

TACK! :D Kul att du gillar den!

2010-12-13 @ 12:01:42
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Viola Vamp:

Haha, du rockar! :D Kul att du gillar min rosa lavalampa, den köpte jag från BR leksaker som rekvisita till min fotoutställning på Kulturhuset under europride i stockholm! :D Slår på den när det är mys-tajm på kvällarna!



2010-12-13 @ 12:02:20
Postat av: Millan

Åh tack! Äsch det är inte så svårt med design faktiskt, i början tyckte jag det var skitsvårt men jag lärde mig med hjälp av olika hemsidor. Det är en bra början :) Sedan behöver en snygg design inte vara så märkvärdig. Min är relativt simpel ändå :)

Men usch, va trist när man förlorar prenumeranter!



Jag ser inte så hårt på att tappa prenumeranter, skit samma liksom skriver ändå inte för att bli en ny kissie eller så. kul bara att det finns folk som gillar det man skriver liksom, eller är äckligt nyfikna på en bara.



Oj,en leopardmönstrad turkos, en randig/prickig, en svart och ja ... typ dom, men ändå, fler än jag köper på ett helt år.

2010-12-13 @ 12:10:23
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej, jag är alltid sent ute! Haha, kollade på både h&m butikerna i sundsvall men den fanns inte kvar.

Japp, det är cupcakes på setet från lindex. :)

Jag gillar den där svarta (vad det nu är för något) till höger på bilden, med en pony, bakelse och cocktailglas! Har du gjort den själv?

2010-12-13 @ 12:36:30
Postat av: Stina

Sv: Tack! Mössan är rätt så varm så att ha den inne skulle nog bli jobbigt och svettigt! Men jag kan ju kanske få användning för den på nån maskerad eller så får jag spara den till mitt framtida barn och tvinga den att använda mössan :P



Det där med bilder på sig själv på Tumblr har jag också tänkt mycket på (och egna foton för den delen) men jag kom fram till att bilderna finns ju ändå på min vanliga blogg så då kan jag lika gärna lägga upp några på Tumblr också :P Men bara de allra finaste! En bild jag laddade upp häromdagen (på mina Betty Spaghetty-dockor) har just nu över 1000 notes och det är rätt kul faktiskt att folk gillar bilden och rebloggar den :D Ja man kan ju alltid photoshoppa dit typ som en vattenstämpel med sitt namn eller bloggadress!



Ja jättetråkigt att snowjoggersarna var fel storlek  Men jag hoppas att jag lyckas få dem sålda till nån annan iaf. Nja, moon boots är väl mer såna här tycker jag: http://www.carolinedaily.com/wiki/images/f/f9/Moon_boots.jpg Men har du sett snowjoggers i nån skoaffär nu? :O Jag vill ju verkligen ha ett par men hittar aldrig några på riktiga affärer…



Vad kul att du fick t-shirtsen idag! Ser fram emot att se bild på dem här i bloggen :D

2010-12-13 @ 14:30:04
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar til retrophilia: Va synd med mössan duu! :/ jag själv ska ge bort den till min killkompis i julklapp annars hade jag kunnat sålt den till dej... :P



Taaaack, ja jag har gjort tygstycket, väggbonaden eller vad man ska kalla den, själv med fotoscreentryck! :) Jag har tagit kort på min my little pony, cocktailglas och en bakelse från det lokala konditoriet! xD

2010-12-21 @ 10:50:15
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Kul att din betty spagetti bild fick så många reblogs på tumblr! Jag förstår va du menar. Jag kanske ska prova lägga upp några egna bilder, det är ju inte ens säkert att nån kommer vilja reblogga dom, så det kanske inte ens är nån fara att de sprids lixom... :P

Och så klart lite smickrande, skrämmande och kul om de gör det! :)



svar till Stina:

Jaaaså såna, då fattar jag skillnaden mellan moonboots och snowjoggers! då är det snowjoggers jag gillar oxå! Jo, men jag har för mig att jag sett massa snowjoggers, jag undrar om det var på Brandos-internetskoshoppen...?! Fast de var nog rätt dyra.. Jag har tänkt göra ett kollage med alla snowjoggers jag hittade men när det blir klart vette tusan... :P men kolla där...

2010-12-21 @ 11:00:25
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0