HM's senaste STYLEGUIDE: AMERICANA






HM's senaste STLEGUIDE (det kommer ut en ny i slutet på varje månad på hm.se) heter Americana och har uppenbarligen inspirerats av USA (däribland det amerikanska collegemodet från 50-talet, samt sportmodet som några av de största influenserna) trender som man kommer få se mycket mer av framöver, som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Inte mig emot alls!!! I love it, det är 2 av mina favoritstilar! :D Jag tycker dock att de kunde tagit ut svängarna lite mer i Styleguiden, lite trist förutom tjejen med Bruce Springsteen tishan (som jag redan beställt från hemsidan) men det kanske är för att, förutom t-shirten, gillar jag hennes frisyr och är en sucker för kombinationen bubbelgumsrosa bakgrund/mintgrön layout (milkshake, cupcakes, mmm...). ;)


Såhär beskriver H&M trenden:


Vilken tur att jag har en cheerleader t-shirt, 3 cheerleader kjolar redan då (och massvis med rockiga kläder såklart) samt cowboystövlar m.m.m! ;) Jag är väl rustad för den här trenden! ;D

Förutom sportmodehypen så nämner de Las Vegas Showgirls, vilda västern, helylleamerikanskt, söderns folklore, preppy, bohemiskt, ect.

Har du någon favoritlook från staterna?

Jag gillar bäst 70's/80's sport-, 50's/80s college- och vildavästernlooken. :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0