CASTING CREME GLOSS Mycket Ljusblond





Casting Creme Gloss Mycket Ljusblond (Radiant Blonde) från Loreál, ca. 110 kr. Jag hade spanat in den här ganska länge innan jag slog slag i saken.



Före...



Efter färgningen...

Först tyckte jag att det bara såg konstigt ut. Det blev inte alls som jag tänkt mig: Den övre hårhalvan med min naturliga hårfärg blev mycket ljusare och den andra blonderade halvan blev i en mörkare nyans med ljust lilagröna skiftningar. Jag trodde att det skulle först och främst bli en jämnare nyans på hela håret, men inte nödvändigtvis att min naurliga hårfärg blev blondare. Den blonderade delen trodde jag skulle bli gyllenblond som på förpackningen... Vilken satans tur att jag inte färgade håret när det var helblont!!! Så rekomenderas inte för de som redan har sönderblonderat hår. Vanligtvis brukar hårfärgen alltid bli mörkare än utlovat så därför blev jag förvånad när håret blev mycket ljusare än jag trott. Verkningstiden var 20 minuter, men som alla vet som färgar håret ska det oftast sitta i dubbelt så länge, men jag vågade inte riktigt med denna, som tur var. DÅ hade jag kanske blivit lika blond som på förpackningen... och jag är inte sugen på att bli så blond just nu.

Men när jag fått vänja mig så blir jag mer och mer nöjd. Resultatet blev en lite jämnare hårfärg med nya skiftningar, som jag var ute efter. Det är kul med lite förändring, även om den inte är så jättestor.
Jag tänker i efterhand att jag borde börjat med en toning istället.



Efter färgningen hittade jag den här bilden på internet... Hade jag sett den innan hade jag nog aldrig vågat färga håret. Det är en tjej som fick en allergisk rekation av Casting Creme Gloss "Chokolate" som varade i 10 dagar...
Dessutom var många negativa över att hårfärgen inte går ur efter 6 veckor som utlovat utan sitter mycket längre och lämnar en utväxt.



Casting Creme gloss har kommit ut i 3 nya nyanser nu som kallas Golden Honeys.








Dessa 3 nyanser: Amber Blonde, Honey Blonde, Sunkissed Blonde, kan jag tänka mig prova sedan, för att förstärka min egen naturliga hårfärg.


OBS! Visst är det kul att färga håret ibland men man bör samtidigt vara medveten om vilken skit det är man stoppar i håret, en riktig kemikaliebomb. Kroppen blir inte bara påverkad av vad man stoppar i sig, utan också vad man stoppar på den, hårspray, hårfärg, blondering, och mycket mycket annat består till största del av onaturliga ämnen, kemikalier, som måste ta vägen nånstans och påverka hälsan. Speciellt för såna som jag, som är kemikalie- och doftöverkänsliga. Sen finns det ju de som sväller upp till en alien som tjejen på bilden. Jag är tacksam att jag inte gjorde det.

TIPS: vill man ändå färga håret men inte bombardera sig med kemikalier så kan man testa Henna-färg, som bl.a. finns på Body Shop i olika nyanser.
Annars finns de ju många andra små tips, som t.ex.för brunetter att förstärka hårfärgen med kaffe.

Planerar på att blondera inom en snar framtid? Gör då INTE som jag och färga håret i en gulaktig nyans... Då blir ditt hår knallgult när du sedan blonderar. (Har du färgat håret rött, blir ditt hår knallorange om du sen blonderar, osv.)
Räddningen heter då Silverschampoo.




Kommentarer
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Jag använder mig alltid av Moods ultrablond och sedan köper jag en violett och asktoning hos frisören som jag sedan blandar.



Då blir det platinablont :) Men det beror ju på vad man tycker om platina. Annars finns det en färg i affären som heter Skandinavisk Blond som blir väldigt fin om man vill ha naturligt blont hår, men då ska det vara ganska blekt innan man sätter i den.



Svar: Den fortsätter en liten bit upp, det är tre stjärnor. Stor, mindre, minst! :D Men jag ska göra om dom, är inte alls nöjd. Ska nog boka tid nästa månad för att göra om färgerna, för ser man den i verkligheten ser det ut som att ett barn har ritat den! ;)

2010-05-06 @ 12:23:38
URL: http://tobys.se
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Här är en bild på hela tattueringen:



http://tobys.se/images/2009/dsc00021_51264073.jpg



Som du ser är inte färgerna inskuggade i varandra och det är lite snett, så det är det som ska fixas nästa gång! ;)

2010-05-06 @ 12:24:35
URL: http://tobys.se
Postat av: qwerty

"slog slag i saken"..?

2010-05-06 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0