Jem & The Holograms Makeup & Hår

Jag är ju omåttligt förtjust i stilen i 80-talsbarnprogrammet Jem & The Holograms (för mer inspiration och info, se tidigare kollage här, och musikinlägg här). Färgglada och fantasifulla makeups och hår är hetare just nu än det varit sedan 80-talet och då passar det perfekt att hämta inspiration just från Jem & The Holograms och deras punkigare bad girl-bandkonkurrenter The Misfits.


Den här bilden är ju bara to die for...


2007 försökte jag återskapa Jem & The Holograms-looken. Det gick sisådär... mycket för att jag under tidpunkten inte hade rosa hår... Och sen när jag väl hade likadant hår som Jem så gjorde jag aldrig nån photoshoot... gaah, sucker! Micken har min gulliga kompis Amanda gett mig (som föresten är på roadtrip i USA as we speak!)! Eftersom hon inte fick tag på en rosa mick, så satte hon på strass i form av en döskalle och EMILY. :D


Bild från min rosahåriga period 2008 som ändå är lite 'jemmig' (blir nog ett helt rosahårigt inlägg strax).




Jag kommer inte ihåg vart jag hittade dessa peruker men det finns en hel del maskeradgrejjer om man vill klä ut sig till Jem & The holograms.


Annars använda bilderna som stilinspiration...


Lady Gaga har nosat på Jem-stilen flera gånger under sin karriär...

En rolig detalj med det här inlägget är att det tagit mig över ett år att bli någorlunda nöjd och färdig med det... har ingen aning om varför... men det är ju inte första gången.



Kommentarer
Postat av: AnnieBanani

Jag ääähähälskar Jem! Det var nästintill religiöst för mig, iaf som barn. min favvo låt var too close for comfort!

2011-04-17 @ 19:25:14
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0