Anton inspireras av amerikansk hiphop

Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet. Jag hade tagit flera bilder, lite roliga och symboliska med amerikansk flagga i bakgrunden, men de försvann tyvärr! Gick bara upp i rök på minneskortet..! Det är flera bilder som försvunnit så på sistone. Skumt... undrar vad det är för knas?! Jäkligt tråkigt iallafall. Så får det ju inte fortsätta.
 

Hip Hop Tip Top!
Anton önskar att det fanns en Caliroots-butik i stan, och det gör jag med.

Anton Wall, 22, gillar tv-spel, sport och hip hop, och är för tillfället arbetslös. Han svarar på några frågor om sin stil, som lutar åt det amerikanska hållet, en lördag i city.

Vad har du på dig?

– Kepsen köpte jag på Caliroots, jag tyckte den var snygg. Sen gillade jag att det var NBA-loggan på den eftersom jag gillar basket. Jackan är från Blå i Gävle. Jeansen och skorna är också från Caliroots. Iphone-fodralet har jag beställt på internet, minns inte varifrån.

Hur vill du beskriva din stil?

– Jag vet faktiskt inte. Jag köper det jag tycker är snyggt (kompisen som står bredvid påpekar att Anton har en ”tung stil”).

Har du någon favoritaffär i Gävle?

– Blå. Annars handlar jag bara från Caliroots på internet.

Behöver jag fråga vilken butik du skulle vilja ta hit..?

– Ja, det är Caliroots. De har snygga streetkläder.

Varifrån får du din stilinspiration?

– Från amerikansk hiphop för det mesta. Wiz Kalifa har snygga kläder och Eazy-E hade också snygga kläder när han levde.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Jag vet inte. Jag tänker inte så mycket på mode eller vad andra har på sig.

Finns det något plagg eller trend du inte gillar?

– Ja, pikétröjor och polotröjor med nummer på tycker jag inte är ett dugg snyggt och skulle inte vilja ha på mig.


Emily Brandon-Cox




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0