Hello Kitty Tårta!






Jag fyller år på Söndag!
Och varje födelsedag är bland det roligaste att göra en rolig tårta tycker jag! Jag har länge varit sugen på att göra en Hello Kitty tårta och tänkte slå slag i saken nu!

Till det skulle jag vilja ha en Hello Kitty bakform/tårtform som den nedanför så man får den rätta formen från början!

Är det någon som vet vart man kan köpa en sån bakform i Sverige??




Det går att beställa från bl.a. Amazon för ca. 99 kr, men jag hinner tyvärr inte få den innan min födelsedag.
Fast jag ska beställa en sån ändå om jag inte hittar den i nån lokal butik för att det är så roligt att ha.


Självklart behöver man ingen form för att göra en Hello Kitty tårta
, men jag vill att den ska bli perfekt! Fast jag kommer att göra en vilket fall som helst, med eller utan form!
Och efter att ha googlat på ämnet så finns det ju massvis med olika varianter på en Hello Kitty tårta!

Undrar om jag ska göra den rosa eller vit?!
Jag var inställd på en klassiskt vit men tårtan på den första bilden är verkligen så himla fiiin!




Här hittade jag ett recept på att göra Hello Kitty tårtan själv från grunden som inte låter så dumt!
Bloggaren Sophie (Musicismyboyfriend) har bl.a. använt godis för att göra HK's morrhår, ögon och näsa och rosa grädde till rosetten!








Det finns ju även såna här rosa silikonformar från hiko för 389,90 (skitdyrt) men fint blir det!
Jag ska kolla om jag hittar en billigare återförsäljare, skulle vara kul att ha en sån också!
Och jag ska ringa runt till lokala butiker och fråga efter Hello Kitty formen!


Det här måste vara den mest praktfulla Hello Kitty tårtan av dem alla som jag såg hos Obsessive Cuteness!!!! Men jag tror inte jag kommer orka göra en sån även om det skulle vara ett kul projekt, ha ha!



Kommentarer
Postat av: Sophie

Hejsan :) Jättekul att du hittade min blogg och du får självklart använda bilden!

Verkligen coola saker du har hittat, håller med dig om att den understa HK tårtan var helt otrolig!

/Sophie

2011-01-14 @ 15:58:39
URL: http://sophiiek.blogg.se/
Postat av: Ewe

Hej!



Jag hittade hit på grund av de bilder du har på Hello Kitty bak-formen. Jag säljer mycket bakformar, även flera olika med Hello Kitty. Också i silikon som även går att använda till tvål och betong :)



Heter Lovelyface på tradera och kommer snart öppna upp en e-butik där det kommer finnas många härliga Hello Kitty - formar!



Mvh

Evelina

2011-03-14 @ 01:29:57
URL: http://makelife.se
Postat av: Carola

Hon, Lovelyface verkade inte så särskilt seriös...Skulle kolla hennes tradera ang. Hello Kitty formar men hon var avstängd. Trist.



Fin blogg förresten! :-)

2011-10-06 @ 10:41:50
URL: http://www.flottforsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0