Snopet på Scorett!


Då. Remember dom här glambootsen som jag bloggade om i somras här då jag t.o.m kallade dem 'bootsen to die for'.

Nu fick jag en slant av mamma i födelsedagspresent och valde ut en utav dessa tre saker för samma summa:

* Coloud Hörlurar.
* Klippning.
* Bootsen.

Bootsen kostade nämligen 800 kr från början men ända sedan de varit på rea för halva priset på Scorett så har jag gått in och klämt på dem.
När jag stod i kassan hörde jag personalen prata om vilken rankning Sveriges alla Scorett-butiker hade och att de låg på ganska shysst plats jämfört med butiken i Valbo men att Scorett i Gävles Shoppingvaruhus '9:an' låg på andra plats! Vilket berodde på att de hade total utförsäljning tydligen.
Jag fick en liten orolig känsla i magen och var tvungen att gå till den andra Scorett-butiken alldeles i närheten och kolla... Skor låg välta och det var fullt med folk och mitt i butiken upphöjda på en piedestal stod mina boots under en stor skylt: 100 kr.

Och tydligen har de två butikerna med samma namn ingenting med varandra att göra så det gick inte att byta dem och de har inte heller öppet köp eller bytesrätt på reavaror, vilket jag tycker är rätt sjukt alltihop. 


Nu. Sugen på de här bootsen? De finns på Scorett 9:an i Gävle för 100 kr.

Min största shopping-nitlott någonsin kanske! Beroende på hur man ser det iochförsig. Jag fick ju iallafall mina boots. Och jag betalade iallafall inte 800 kr för dem. :)
 
Men jag är vanligtvis sjukligt nogrann att jag hittat det bästa och mest prisvärda alternativet (för mig) innan jag slår till, så det här var inte kul. :P



Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh, fan va irriterande! Känner igen det där, uuh, hatar den känslan. Men så kan det vara, som sagt, huvudsaken var ju att du fick dem :)

2011-01-30 @ 23:42:51
Postat av: uNiQue ReBeL svarar

Sanna: Jamen precis, man får se det på det sättet för att inte gräma ihjäl sig! ;) Får bli ännu nogrannare framöver med att kolla eventuella konkurrenters priser innan jag slår till! Hmpf!

2011-02-01 @ 11:42:30
Postat av: Moa

Snygga är dom iallafall!:D



sv: Både hello kitty och lila med peacemärke är snygga! :D Jag köpte mina på teknikmagasinet så dom borde ju finnas på teknikmagasinet i gävle också :P

2011-02-02 @ 15:12:01
URL: http://timlip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0