Pryl/Hemma hos mig/Sugen på/Sommardryck: Pretty In Pink Lemonade




Den här fick jag i present av en kompis som besökte mig från Stockholm för ett par år sedan (som visste att jag mycket riktigt skulle bli alldeles till mig i trasorna) och jag har numera den tomma flaskan som prydnad! Dels för att den är så fin och jag blir glad av att se den, och för att den inte verkar gå att få tag på längre. Det kom inte heller upp nåt på Google, så jag antar att det var en temporär grej. Fast Snapple's Pink Lemonad finns kvar, men inte den här Pretty In Pink-flaskan (som ju var halva nöjet).

Jag har nyligen blivit vän med ICA Maxi's amerikanska hylla i Gävle och där finns faktiskt Snapple (fast inte denna)! Perfekt dryck att svalka sig med på sommaren. :3

Lemonad kan man ju annars göra goda, billiga, och förmodligen nyttigare, varianter själv med lite citroner, socker, vatten, is och annat gottigottgott.




Här är t.ex. min favoritkock och -bagare Leila Lindholm's receptPink Lemonade. Jag har tyvärr inte provat det själv ännu, det låter lite skumt med rödbetor men det kanske är jättegott.. Ibland drygar jag ut vissa av Leila's recept då de kan ha en tendens att bli för koncentrerade, söta, feta eller för mycket. Det här receptet skulle jag nog halvera citron- och sockermängd och tillsätta mer vatten istället. Och byta ut rödbetorna till hallon, jordgubbar, vattenmelon eller annan frukt/bär som ger rosa färg och god smak. Man får prova sig fram och gå på känsla så blir det bäst.

Ingredienser

10 10 st citroner, saften
2.5 2.5 dl strösocker
5 5 dl iskallt vatten eller bordsvatten
2 2 st färska rödbetor
Isbitar

Gör så här

1. Pressa citrusen och blanda med strösockret i en bunke.

2. Tillsätt kallt vatten och skalade rödbetor i skivor, rör om och ta ur dem när saften fått lagom med färg.

3. Häll upp saften i en tillbringare med is.




Psst! Har du sett Snapple's Pretty In Pink Lemonade till försäljning i Sverige nånstans nyligen, eller sitter på ett bra recept på lemonad, eller annan läskande sommardryck- så tipsa gärna! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag köpte sån på hemmakväll!! de finns iaf i Örnsköldsvik, men kolla om du kanske hittar på hemmakväll i din stad :)

2011-08-18 @ 19:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0