UNIQUE REBELISM <3 KURVOR




Väger upp förra inläggets bild med den här på Beth Ditto, sångerskan i grymma Gossip, som jag tycker är asläcker! En modern sexsymbol, rockstjärna och skönhetsikon med kurvor- som är stolt och inte rädd för att visa upp dem, vare sig på tidningsomslag eller på scenen! Käftsmäll till förlegade skönhetsideal!


Sen är det ju hälsofrågan, och det är en annan femma, det är självklart inte hälsosamt att vara varken anorektiskt smal (dvs. om man lider av en ätstörning och inte är naturligt smal) eller väldigt överviktig (även där kan man ju lida av en sjukdom som gör det svårt att gå ned i vikt, eller gå på medicin som gör att man går upp i vikt). Hursomhelst, bäst att sträva efter ett sunt mellanting (tyvärr är det just detta mellanting som syns alldeles för sällan i modesammanhang), eller det läge man mår bäst i personligen! Men det kan ju vara lättare sagt än gjort.



Kommentarer
Postat av: Erica e

Exakt den bilden har vi som inspirationsbild hängandes på jobbet! :)

2011-07-13 @ 00:01:50
Postat av: uNiQue ReBeL svarar

Nämen heeej Erica!:D Intressant!! Bra smak! :D Funkar den som inspirationsbild till tv-serien du jobbar med eller i största allmänhet?:))

2011-07-13 @ 10:30:46
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: Anonym

Överhuvudtaget handlar ofta mode och skönhet om destruktiva ideal, ty det skapar väckelse vilket inte en "normal" gör. Det måste vara någonting som väcker notis. Skinny-as-hell-brud-91 respektive alternativ och tjock tjej som är photoshoppad till max av den anledningen att om hon inte vore det, vore det rent av på riktigt vidrigt.

Visserligen finns "normalt byggda" såväl kvinnor som män, men då måste det finnas någonting annat som sticker ut, som exempelvis sminkningar, stilar and so on.

Frågan är: Why just don't try to be yourself for once?

Jag förstår inte varför folk vill vara i rampljuset hela tiden för att på så vis få uppmärksamhet. Jag förstår inte hur man å ena sidan kan vara intresserad av mode, ideal och skönhet, när man själv tycker att folk är för smala inom modevärlden eller är för ytliga.

2011-07-22 @ 16:33:58
Postat av: Unique Rebel Svarar

Svar till ANONYM:



Hmm, jag har så många problem med vad du skriver så jag vet inte vad jag ska börja.. men jag misstänker att oavsett vad jag skriver kommer vi nog inte komma överens.

För det första: "Why dont try to be yourself for once?" ??!! Känner jag dig? Och isåfall varför skriva anonymt på bloggen?! Och om jag inte känner dig, så hur i h-e vet du om jag är mig själv?! och för det tredje så är det precis mig själv jag försöker vara på bloggen, utan att vara allt för självutlämnande!! Jag försöker genom vissa inlägg väga upp de rådande skönhetsnormerna och visa att det finns andra som ser annorlunda på saken och försöka jobba för en mer accepterande värld! Där man inte behöver vara jättesmal för att betraktas som sexig eller snygg! Och det har ingenting med att jag vill ha uppmärksamhet att göra! Och om du inte fattar det så är det tråkigt för dig.

Ännu tråkigare att du inte förstår att man kan vara intresserad av mode och stil utan att acceptera att modevärlden måste vara och se ut på ett visst sätt.

Och jag håller inte med dig om att Beth Ditto skulle vara "rent vidrig" útan photoshopping eller att modevärlden måste bestå av destruktiva ideal för att väcka notis, däremot håller jag med om att nånting får gärna sticka ut och väcka notis.



2011-07-22 @ 17:17:18
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0