Astrid hämtar tips från bloggvärlden

Mitt Veckans Outfit-reportage i dagens Arbetarbladet.


EGENPIMPADE. Boots från Skopunkten, tröja från Gina Tricot, jeans från Topshop i Danmark, Ray Bans från Bryntes Optik, I Love NY t-shirt från New York, Björn Borg väska från Wedins. Fotograf: Emily Brandon-Cox


Astrid bor i Söderhamn, där hon jobbar på Mc Donalds, men har legat i en Gävle-park och solat och är på väg till sin kille, iförd svarta Ray Bans och svarta kängor med nitar på, när jag ser henne korsa ett övergångställe mot Brynäs.

Snygga skor! Vart har du köpt dem?

– Bootsen köpte jag billigt Skopunkten i Söderhamn, tror jag det var, sen har jag pimpat dem för egen hand med nitar och grejjer.

 

Hur fick du den idén?
– Det var nån bloggare som hade pimpat ett par jeansshorts och då blev jag lite inspirerad.

Vad tycker du om kläder, mode och stil?
– Jag älskar ju kläder och tycker att det är jätteroligt! Men jag går mest runt i arbetskläder så jag tycker att det är extra roligt när jag får ha på mig vanliga kläder.

Stilinspiration?
– Jag läser ganska mycket modebloggar faktiskt. Kenza gillar jag jättemycket. Även Elin Kling och Sofie Fahrman.

Vad är det som är bra med dem?
– Jag tycker att de har ganska unik stil och sticker ut litegrann men inte helt galna kläder.

Vad tycker du om Gävle som modestad?
– Åh, herregud... Jag tycker att Gävle är lite kulare än Söderhamn. Det är större utbud än där jag bor så jag tycker Gävle är helt okej.

Butik du skulle vilja ta hit?
– Topshop!

Favorittrend just nu?
– Jeansshorts med hög midja.


Emily Brandon-Cox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0