”Jag gillar allt som har med 80-talet att göra”

Här är min Veckans Outfit-artikel från dagens Arbetarbladet!


Old school. "Man ser väl ut som man är". Mikael Hammar gillar X-mentrycket på t-shirten han fått av sin syster. Foto: Emily Brandon-Cox.

Mikael Hammar kommer ut från ICA Söder med en Ben & Jerrys pinnglass och ett paket tvättmedel iförd en roligt färgkombinerad outfit – grön keps och blå t-shirt med retromotiv från serietidningen X-men (som filmerna är baserad på). Han är mitt uppe i tvättstugan. Annars jobbar han på pappersbruk och gillar 80-talet, i synnerhet dess tv-spelkultur, och att samla saker.


Snygg t-shirt! Läser du X-men, serietidningen?

– Jag gjorde det när jag var liten. Fast då hade man väl bara två exemplar men det gjorde ett stort intryck ändå. Jag gillar allt som har med 80-talet att göra.

Varför gillar du 80-talet?

– Jag vet inte varför det blev så. Men man växte ju upp då.  Nostalgivärde. När jag var liten hade jag Nintendo 8-bitars som jag ångrar att jag sålde. Sen när jag flyttade hemifrån började jag samla på mig mer och mer spelkonsoler. Nu har man ju lön och kan köpa allt man inte fick när man var ­liten. Det finns ju så mycket mer grejer nu och det är lättare att få tag på.

Stilinspiration?

– Jag är inte så modeintresserad egentligen. Jag tar det som ligger framme. Min syster jobbar på H&M så hon brukar tipsa mig: Det här passar du i. Det var hon som gav mig t-shirten i present för hon visste att det var min stil.

Vad har du mer på dig?

– Kepsen är från Stadium i Falun inköpt på grund av solbränna. Shortsen är också från H&M tror jag. Skorna är från Sea Fun och såg betydligt bättre ut för ett år sedan men de är sköna att bara glida in i.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Helt ärligt: jag har aldrig riktigt tänkt på det.

Var brukar du handla mest?

– Jag har inga särskilda favoritbutiker i stan. Jag handlar lite överallt. Men mest handlar jag på internet, på Tradera.

Någon butik som du vill ta hit?

– Det är någonting som fattas. Ett par affärer. Något kul. Det dyker upp ett par affärer ibland som säljer lite roliga grejer men sen försvinner de. Det finns ju vissa nu men det är ju mest inriktat på drakar och sånt. Men nån alltiallo-butik skulle behövas.

Favoritfärg?

– Röd.

Respons på din stil?

– Det enda jag kan tänka mig är från min tjej. Hon säger att hon gillar min stil och att jag ser lös och ledig ut. Man ser väl ut som man är. Sen jobbar jag ju på fabrik och då är det inte så populärt att vara långhårig fast det är inget jag tar på allvar.


Emily Brandon-Cox



Kommentarer
Postat av: Olivia - Flickan med de Röda skorna

Vad ska du göra nu när det har blivit så varmt? ^^

2011-06-28 @ 09:00:07
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Stina

Ooh, snygg tröja han hade! Och snygg outfit helt och hållet också :)

2011-06-29 @ 11:21:21
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Evelina

rösta gärna på min klänning på nelly.com jag röstar självklart på din klänning.

Här är länksidan:



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=CgKTZxvZeReWEoupEzH4Camwfy5QgHeinmzCZia4y3N3g9ikxnb1#Gallery

2011-06-29 @ 22:23:31
Postat av: Evelina

rösta gärna på min klänning på nelly.com jag röstar självklart på din klänning.

Här är länksidan:



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=CgKTZxvZeReWEoupEzH4Camwfy5QgHeinmzCZia4y3N3g9ikxnb1#Gallery

2011-06-29 @ 22:31:16
Postat av: Unique Rebel svarar

Stina: Kul att du också gillar Mikaels X-men t-shirt och outfit! Superroligt att hitta en kille i Gävle som också gillar 80-talet! :D Det finns hopp, haha! ;)

2011-06-30 @ 17:26:39
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0