”Jag kan beundra någons stil fast den inte är snygg”

Här är mitt Veckans Outfit-reportage i Arbetarbladet!



Adrians stilinspiration är James Dean: "Jeans och skinn är jävligt snyggt". Foto: Emily Brandon-Cox.

Adrian Elliott diggar Diesel-jeans och personliga stilar men anser sig själv vara basdressad med twist. Under skinnpajen är armarna täckta av tatueringar varav den senaste är en nyckelpiga gjord av en kändistatuerare i Kanada.

Vad har du på dig?

– Skinnjackan är Jofamas mc-kollektion från motorcykel­affären Lingvalls där jag jobbar. T-shirt med tigermotiv av Lanvin för H&M, shysst med pärlor som ögon. Jeansen är Diesel, ­gillar passformen och detaljerna, snygga slitningar. Kängorna är från Scorett, snygga och sköna. Halsbandet är från mamma, egyptiskt key of life, tjejgrej. EFX-armbandet är ett balansarmband, funkar faktiskt .

Hur tänkte du när du satte ihop outfiten?

– Ja, det är väl vad jag brukar ha. Oftast jeans och tröja.

Vad har du för stil?

– Basdressad med twist. Dressman möter Elton John, säger han och skrattar.

Vad gillar du för stilar?

– Man ska ha på sig det man tycker är snyggt. Det är snyggare att ha ett eget mode än att följa strömmen. Fast jag är nog ganska mainstream själv ändå. Jag kan beundra nåns stil om den är egen även om jag inte tycker att det är snyggt. Brittiskt mode tycker jag är schysst, allt från tweed till popmodet.

Favoritbutiker i Gävle?

– Fico och Blå. Men i många butiker kan passformen vara ett problem för mig. Gym & fashion är en svår kombination.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Det är ju en modestad men utbudet är ganska litet och då tenderar det till att alla ser likadana ut. I Stockholm har de mer extrema subkulturer.

Favorittrend just nu?

– Farfarströjor!

Stilinspiration?

– James Dean. Jeans och skinn är jävligt snyggt. Annars följer jag ingenting utan plockar lite överallt ifrån.

Butik du vill ta till Gävle?

– NK. Och Urban Outfitters, dom är roliga.

Favoritfärg?

– Just nu grönt.


Emily Brandon-Cox



Kommentarer
Postat av: Maxine

Hittade samma typ av armband för ca halva priset här:



http://dromvavaren.se

2011-11-17 @ 11:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0