Julshopping Leksaker 1985

Sida från Argos Katalogen 1985. Så såg leksakerna ut då. Någon som får flashbacks?! :D När jag ser sånt här önskar jag att jag hade en tidsmaskin i förrådet! Men man får leva på minnena.


Kära tomten, jag önskar mig: Rainbow Brite, Sprite och gänget. My Little Pony och hus. Strawberry Shortcake... m.m. Det roliga är att jag har den där ljusblå My Little Ponien med lavendellila hår och glittriga mörkblå stjärnor på häcken! Det är faktiskt den enda My Little Pony jag har kvar sedan barndomen och den heter Sparkler! :D Bildkälla: TruffleShuffle.

Jag har starka minnen från världens bästa leksaksaffär i Gävle som hette Leksakshuset när jag var liten på 80-talet. Ja, det var också den enda leksaksaffär som fanns. Man åkte ned för en rulltrappa och möttes av en liten scen med någon slags skyltning som fick NK's julskyltning att blekna (not). In genom en liten spärr, och sedan öppnades det magiska landskapet. Sällskapsspel och Barbiedockor till höger. Videospel i en trappa ned till vänster. Framför fanns en liten sektion med pärlor, pennor, klistermärken, gnuggisar och suddisar. Rakt fram fanns mjukisdjuren i form av t.ex.Kåldockorna och Fragglarna. Svängde man vidare till höger fanns favoritsektionen med Smurfar och My Little Ponies. Innan kassorna fanns Kitty-Böcker, Vi Fem, och He-Man-gubbar. Ah, sweet nostalgia! *dånar*


Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Åh! Älskar´t! Flera av mina syskon och vänner hade ovan saker, själv föredrog jag My Little Ponys med vingar. :)

2011-11-30 @ 20:46:08
URL: http://violavamp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0