Versace för H&M

Jag har bevakat lanseringen av Versace för H&M ett tag nu och igår släpptes äntligen kollektionen. Det dröjde inte länge innan allt inom Dam var nästintill slutsålt i webshopen- utav sedvanligt bruk under H&M's designersamarbeten. Tyvärr kom det inget Versace till Gävle's H&M, utan det var bara storstäderna som fick slåss om plaggen IRL.


Palm- och leopardmönstrat och svart läppstift! (gaah, sakna min gamla frippa!!!) Åh, de kitschiga palmtightsen!

Tidigare har jag förknippat Versace med tantleopard, nyrika, billiga guldkedjor, filmen Gift med maffian (1988), och för mycket solarium, sololja och blondering- på ett ohärligt, icke kitschigt sätt. Sammanfattningsvis: lite smaklöst och billigt(pråligt!), fast med en del glammiga sexiga partyklänningar sen Donatella tog över efter sin mördade bror. Så jag måste säga att kollektionen för H&M var över förväntningarna.

Ja den innehåller ju allt det ovanskrivna fast på ett ganska härligt kitschigt sätt. Supernsnygg styling har ju säkert ett finger med i spelet också...



Så jefla snyggt! Panterglamour!

Annars verkar kollektionen få bättre respons på engelska och amerikanska modesidor än de svenska. Italiensk glamour är nog lite svårsmält för Sverige...




Oh, la la! Favorit!


Favoriter! Klänning, tights, skor- yes yes yes!


Kjolen, ja tack!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0