Hund- och fotbollsmode

Mitt Veckans Stil-reportage i dagens Arbetarbladet! Riktigt söt mössa!!!


Catherines stil. Catherine Nikula kör med hund- och fotbollsmode. Fotograf: Emily Brandon-Cox.

Cathrines stil är vardaglig och rolig


Cathrine Nikula, 27, kommer gående i den fallande snön iförd en rolig blandning av en mössa med hundöron och en Manchester United-halsduk. Hon kommer från stan och har precis hämtat ut ett paket med studieböcker. Hon pluggar nämligen till lärare på högskolan.

Vad har du på dig?

– Hundmössan är från en marknad i Manchester. Halsduken har jag köpt på Manchester Uniteds hemmaplan Old Trafford. Jackan är från Stadium. Byxorna från Cubus. Skorna är från Läderbiten i Åland. Väskan är från väskaffären i Flanör.

Vad är historien bakom mössan?

– Den är kanske lite barnslig. Men den är söt och jag har fått komplimanger för den så jag ska väl använda den. Den var väldigt populär i Manchester. Det fanns sälar, hundar och björnar och användes av alla möjliga slags människor.

… och halsduken?

– Den har jag mest för att jag hejar på Manchester United. Min pojkvän är ett stort Manchester United-fan och när han fyllde trettio år så fick han en resa till Manchester i födelsedagspresent av mig. Fast han har ingen hundmössa eller halsduk, han har en Manchester United-mössa istället.

Vad har du för stil?

– Ganska vardaglig tror jag.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Jag tycker att det är helt okej. Det finns det mesta.

Har du någon favoritbutik i stan?

– Ja, Bik Bok.

Finns det någon butik du saknar här?

– Topshop.

Emily Brandon-Cox




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0