Rain Rain Rain & Sugary Space Purple Delight.



De här bilderna tog jag för några minuter sedan då det började regna för sjuttielfte gången den här veckan! Ganska mysigt. Man har haft gott om tid att chilla och kolla på trehundrafemtielva filmer och äta ihjäl sig när man egentligen borde ha passat på att städa...



Lila är inte direkt någon favoritfärg, så därför är det lite Strangé- som Grace Jones kanske skulle uttrycka det- att det blev såhär(och att jag ändå har så pass mkt lila kläder i garderoben..!?). Å andra sidan, på rätt person och med rätt lila nyans och kombination, kan lila vara riktigt nice. Exempelvis lila och rosa är oerhört nice tillsammans, och jag blev mkt nöjd med dagens outfit! :) Jag gillar att det är så mycket glada och klatschiga färger tillsammans och att det bryts av med skorna. Tanken från början var att det skulle bli en litegranna superhjälteinspirerad outfit. Lustigt nog såg jag en Supergirl-klädd tjej på stan. Tyvärr klev hon precis på bussen så jag hann inte haffa henne för ett stilreportage.

My Little Pony Sugary Delight JunkFood T-shirt: Honcho-Sfx.com.
Kappa: Gina Tricot.
Overknee sockor: Lindex.
Helsvarta Converse: Dr Martens Shop Sthlm/Sko Uno.
Leggings, wct hoodie: H&M Divided.
Väska: Topshop.

*

Lila i film- och musikhistorien: Purple Rain- Prince.
Lila uttryck: "Sista chansen".
Färgsymbolik: ädelhet. lyx, kungligheter, andlighet, visdom, ängslighet/deppighet (kan ha en oroande inverkan), magi, mysterier, kreativitet, m.m.

Trackback
RSS 2.0