Den bitterljuva väntan...




Jag väntar otåligt vid brevinkastet. Kollar fönstret. Lyssnar efter ljud i trapphuset. Ända sedan t-shirten inte kom i fredags (det brukar ta 5 dagar från 80stees.com) har jag lidit av den bitterljuva väntan. Det är olidligt. Värre än julafton. Nu har jag listat ut att brevbäraren kommer vid 11-tiden så efter det ger jag upp för dagen. Innan det, ifall jag inte fått någon post efter lunch och inte sett eller hört brevbäraren, var det nära att jag ringde på hos grannen: "HARDUFÅTTNÅGONPOSTIDAG?". Och skulle jag lämna huset, stoppa eventuella brevbärare: "HARDUVARITPÅMINGATA/HARDUPAKETTILLMIG?".
 
Så vad kan ha hänt. Jo, antingen har den fastnat i tullen. Eller så är försändelsen lite fördröjd. I värsta fall har paketet kommit bort i posten. Det har hänt mig en gång från TruffleShuffle. Men då skickade de en ny t-shirt. En annan gång dröjde det en månad då ett paket kommit på villovägar över världen innan det kom rätt fyllt med spännande poststämplar...

Mestadels brukar det flyta på fint. Gör det inte  det, så är det periodvis. Till exempel över sommaren då de kanske har en sommarvikarie som är nazist på Tullverket eller annan tillfälligt anställd som fuckar upp någon annanstans på vägen.



Ingen t-shirt den dagen heller... Gråter bakom solglasögonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0