Unique Rebelism Provar: Fransk Spa Manikyr


Man känner igen Studio Q-skylten på den rosa färgen och den fina illustrationen av ett kvinnoansikte. Samt att ägarinnan Sussi, som är storasyrra till en gymnasieklasskompis, kör runt i en liten rosa bubbelgumsrosa bil med samma logga! En annan rolig kuriosa är att verksamheten ligger i samma lokaler där min mamma sålder datorer på 80-talet och jag därmed spenderade mycket tid. Likadana jalusier fortfarande....

Annette tipsade om att anmäla sig till Studio Q's elevbehandlingar och därmed få gratis pimpade naglar! Jag har som sagt aldrig fått mina naglar fixade på salong utan bara hemmamanikyrerat och exprimenterat med lite nail art liners och färgkombinationer.

Jag trodde att det var nagelförlängning och nagelpimpning jag anmält mig till men det visade sig vara Fransk Spa Manikyr! Lika bra det, och inte heller något jag provat på tidigare. Resultatet var lyxigt och fräscht och jag fick dessutom massage på händer och armar.

Efter denna behandlingen kan man ha förtur till kommande nagelbehandlingar med förlängningar och mer avancerade grejer i framtiden.

Annars kände jag mig lite som ett ufo i sammanhanget. Jag är liksom inte en sådan "normal" piffig tjej. När jag kom hem upptäckte jag dessutom att gylfen gått sönder på leopardbyxorna, och att jag spenderat dagen med öppen gylf! Ooops!


Elev. Snälla och duktiga Anna Söder, 24, från Edsbyn som hade oturen att få en kortnaglad försöksperson två gånger i rad! Anna har egen frisersalong i Edsbyn och tänkte utöka verksamheten med nagelbehandlingar. En sådan här kurs går på 50 000 kr.


Hade tänkt mig något sånt där som de med rosa och leopard... Eller något annat typiskt 80-tal med klatschiga färger och mönster.


... eller såhär kanske.


Eller såhär, fast inte så där långa! Brrr, graow!!!


Vacker tass. Resultatet! Jag blev som en ny kvinna!






Sammanfattning: Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att ha såhär lyxiga tassar!! Värsta boosten! Det är något jag ska försöka prioritera i framtiden. Antingen på salong eller hemma. Nu har jag ju faktiskt fått en minikurs i hur man proffsmanikyrerar! :D 

Man tänker inte på hur mycket man faktiskt använder händerna och vad de utsätts för dagligen. De kan sannerligen förtjäna spa, massage, puts, oljning, och lack!



Kommentarer
Postat av: Sophie / Blogg.se

Vad roligt att du besökte mig och gillade kortet på den lilla Possumen, de är fantastiskt söta!

2012-03-08 @ 02:59:52
URL: http://karriaristan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0