Testar: Svenska Froot Loops



Svenska Frootloops. Inte lika kul.

Det har varit lite dåligt med bloggande för jag är hemma sjuk och i samband med det tappat lite livsgnista, inspiration och tro på människan (iof tämligen dåligt med det sistnämda även när jag är frisk)! Men idag åt jag den svenska varianten av Froot Loops till frukost och jag lovade ge en recension(se tidigare inlägg här) när jag smakat dom, så här kommer det.

Jämför man utseendet på svenska Froot Loops med amerikanska så verkar det som de har tagit bort roliga färger som röd och blå, mfl. och de färger som finns är dassigare. Jag kan bara anta att det beror på att de tagit bort onyttiga färgämnen för att få dem att bli godkända på den svenska marknaden?! Och det är ju både bra och dåligt. De är ju ganska onyttiga ändå, så ska det va kan det va, kan jag tycka! Man äter dom inte för att dom är nyttiga, då köper jag Risentas lkösvikts-müsli på Konsum istället, utan för att de är roliga, snygga och söta! Jag jämförde iof sockerhalten med den tråkigare konkurrenten Cheerios från det tivelaktiga märket Nestlé, och de ligger på ungefär samma nivå, så sjukt farligt mycket socker är det inte.

Sedan har den svenska Froot Loopen dubbelt så tjock som den amerikanska av någon anledning som jag inte kan förstå och det är inte kul att tugga på.

Smakmässigt kan jag inte jämföra för jag har inte smakat den amerikanska varianten, men den svenska smakar helt ok, fast de är för tjocka, så som de är nu föredrar jag tyvärr Cheerios. Lite av en besvikelse. Förpackningen är iallafall snyggast.

Sammanfattningsvis: Jättekul att de kommit till den svenska marknaden men ska det va Froot Loops ska det va Froot Loops! Fixa till det svenska Kellogs!!! :P Gör dom naturligt färggladare och normalstora! Det skadar förstås inte om de är fruktigt nyttiga också! Fruktsocker, c-vitaminberikade!? Och en leksak i förpackningen tack! Helst en toucan eller en t-shirt med en toucan!



De amerikanska Froot Loopsen i härliga färger.


Den amerikanska förpackninngen.



Froot Loops T-shirt av JunkFood. Från MyTeeSpot.


Så kan man också göra! Från The Cupcake Blog.


Så kan man också göra! Mäh, det var ju min idé! ;P



Kommentarer
Postat av: Julia

Jag har provat dom amerikanska froot loopsen, men inte dom svenska, de amerikanska har ju helt klart roligare färger :P fast jag tycker att dom amerikanska är så söta så man knappt kan äta dom (och jag brukar ändå gilla söta saker :P) och dom smakade lite konstgjort. Men jag skulle vilja prova dom svenska, för att se om dom är godare än dom amerikanska :D

2012-03-30 @ 15:23:47
URL: http://cupcakezombie.blogg.se/
Postat av: Unique Rebel svarar

Sv: Kul att höra från någon som provat de amerikanska! Jag kan tänka mig att de är för söta! Förmodligen är de svenska bättre på det sättet. Det är ju så mycket annat skit i amerikanska produkter dessutom! Bara de fixar till storleken och färgerna på de svenska, så blir de säkert bättre än de amerikanska! =)

2012-03-30 @ 23:45:04
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: Annellisaa

haha

2012-04-01 @ 13:20:25
URL: http://annellisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0