Lovisa håller sig till punken

Här är min Veckans Stil-spalt som var i Arbetarbladet idag. 14-årig punkartjej med bra smak på t-shirts! :)
 
SOM SYRRAN. Lovisa Lundins egen stilförebild är hennes syrra, som också är punkare.
 
Det är lunchtid i Gallerian. Folk börjar strömma in och Lovisa Lundin, 14, fångar blicken i sina lackiga kängor med olika neonfärgade skosnören, palestinasjal, och arméjacka. Hon gillar punkstilen och när hon blir stor vill hon bli truckchaffis och frakta timmer precis som pappa. Lovisa tycker Gävle är en bättre modestad än Stockholm.
 

Vad har du på dig?

– Skorna beställde jag från Smartgirl.se. Skosnörena är från Stadium. Byxorna är från Cubus. Jackan är efter min farfar. Sjalen är från en marknad i Stockholm. Väskan är från en loppis.

Vad har du för stil?

– Jag håller mig mest till punken faktiskt.

Har du någon stilförebild?

– Min storasyster som är punkare.

Varifrån får du din stilinspiration?

– Oftast är det väl hårdrocksband som Adept och Hardcore Superstar.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Det är faktiskt rätt bra ändå. Bättre än Stockholm eftersom det är mindre. Man håller koll på var man är så att man inte tappar bort sig. Jag har så dåligt lokalsinne.

Är det lätt att hitta kläder till din stil?

– Punken innehåller faktiskt rätt mycket ändå så det är faktiskt ganska enkelt att hitta kläder. Punken kan också innefatta vanliga kläder som är inne och många olika stilar tycker jag.

Får du någon respons på din stil?

– Möjligtvis från familj och vänner, men när jag var blåhårig fick jag höra att det var coolt och att jag var modig.

Finns det någon trend du gillar/ogillar?

– Jag vet inte. Dom flesta brukar jag tycka om ändå.

Vad tänker du ha på dig på julafton?

– Jag kommer väl ha någon klänning eller någonting. Det brukar jag ha.

Vad ser du fram emot att ha på dig i vinter?

– Kängor. Låga och höga. Och halsdukar och sjalar.

Har du något favoritplagg i garderoben?

– T-shirtar. Framförallt dem med Svampbob Fyrkant.

 

Emily Brandon-Cox

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0