Linn är galen i skor

Här är förra Veckans Stil! En av mina favoriter! :D Älskar kombon, särskilt underdelen med roliga tigts + monster-skor! Tygväskor och t-shirts med personliga motiv är alltid ett plus. Kul att hon också är en ananas! ;D

Man kan se sina kläder som konstverk, eller man kan faktiskt se hela sig själv som ett konstverk. Det tycker Linn Flodén. Fotograf: Emily Brandon-Cox.
 

Linn Flodén, 20, pluggar på Konstskolan i Gävle, och är själv något av ett inspirerande konstverk i tjocksulade leopardskor, blommiga tights, Ebba Grön t-shirt, festivalväska från London, och trefärgade dreads. Att klä upp sig är ett stort intresse, och favoritplaggen är tights, och framför allt skor. Bland dem är Linns käraste ett par glittriga Jeffrey Campbell som hon spatserar Gävles gator i till vardags.

 

Vad har du på dig?

– Jackan har jag fått av min kille. Tröjan är från Myrorna. Skorna är nyinköpta från Scorett. Tygväskan är från festivalen Bestial som jag åkte till för att se The Cure spela. Ebba Grön t-shirten har jag fått av en vän som tryckt den själv.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Den är väldigt blandad. Jag jobbar väldigt mycket med kontraster.

Varifrån får du din stilinspiration?

– Allting blir man väl inspirerad av men mest av kompisar och att gå runt i affärer och kolla.

Har du något favoritplagg?

– Jag är väl lite galen i skor. Det finaste jag äger är mina glittriga Jeffrey Cambell-skor, modellen ”Lita”. Dom får jag mycket positiv respons på. Jag köpte dom billigare i London.

Vilken är den bästa modestaden?

– London, för att det finns så mycket skor!

Finns det något plagg du har svårt att göra dig av med?

– Ja, mina första Converse. Det står lite roliga grejer på dom.

Om din stil var en frukt vad skulle det vara då?

– Ananas tror jag faktiskt med tanke på mitt hår och så är jag lite taggig och så.

Hur kom den frisyren till?

– Jag har velat ha dreads sedan 4:an och i 8:an slog jag till med lite tjat från min mamma. De mörka topparna gjorde jag för att jag skulle gå modevisning för en kompis i Ljusdal i helgen.

Går konst och mode ihop?

– Ja, jag tycker att det gör det. Plagg kan ju vara konstverk, och man kan ju se sig själv som ett konstverk. Att klä upp mig tycker jag är jättekul.

Vad är den bästa klädkombinationen?

– Tights funkar ju till det mesta. Sen kan man ju ha något större och mer exklusivt upptill, tillsammans med ett par schyssta skor förstås!

Hur ska en kille klä sig snyggt?

– Enkelt, inte överstajlat. Snygga jeans och vit t-shirt. Skägg.

Finns det några trender du gillar nu?

– Transparenta skjortor, höga jeans, och färgglada och roliga leggings!

 

Emily Brandon-Cox

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0