Billigt & Dyrt, Hårt & Gulligt

 Här är min Veckans Stil-spalt från dagens Arbetarbladet.

Angelica Johansson, 23, pluggar till sjuksköterska. Angelica tycker om kontraster. Som att blanda hårt slitet och nött med en söt klänning eller en fjärilstatuering på halsen, och billigt med något dyrare som sticker ut.

 

Vad har du på dig?

-        Väskan är från H&M. T-shirten är från Bik Bok. Jeansjackan är från Topman i Los Angeles. Jeansen är av märket Please från inredningsbutiken Uthuset som ligger bredvid Myrorna. Skorna är från Madame Nyberg i Valbo.

Vad har du för stil?

-        Jag är nog inte så mycket för blommigt och tjejigt, utan mera nött och slitet med lite militärkänsla. Sedan gillar jag pilotstilen. Jag kan ha en gullig klänning men då måste jag ha hårda boots och en sliten jeansväst över. Samt stora metalliska smycken.

Hur tänkte du med fjärilstatueringen på halsen?

-        Jag gillar ju kontraster och det känns lite oväntat med en fjärilstatuering på halsen när man har en hård stil.

Vart handlar du mest kläder?

-        Jag tycker H&M har mycket bra. Sen kan man ju hitta småsaker överallt. Jag reser mycket och passar på att handla mest då, till exempel på Topshop och Urban Outfitters. Sen har jag mycket jeansshorts också och dom handlar jag mest på second hand.

Har du något favoritland att shoppa i?

-        Just shoppingen är jätterolig i USA. Där finns det mycket småbutiker som inte finns här med bra priser och udda saker. Just jackor som man får vara ensam om brukar jag slå till på.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

-        Nej, det är väl inte så mycket. Jag är jättedålig på att shoppa här. Det kan bli någon blus här ifall jag ska på fest och vill ha något nytt. Oftast får jag en bild i huvudet av hur plaggen ska se ut men sen hittar jag inte på dom. Jag tycker absolut vi borde få in fler butiker än kedjebutikerna. Korint på drottninggatan är också bra. Oftast blir det lite dyrare. Till exempel har jag delägare till jeansen.

Varifrån samlar du din stilinspiration?

-        Jag är jättedålig på sånt. Jag tror att alla tjejer blir inspirerade av varandra, man plockar upp något och gör det till sitt eget, och från lite modetidningar och modebloggar och sånt.  

Har du något stiltips?

-        Att köra på billiga plagg i grunden och ha ett dyrare plagg man kostat lite extra som sticker ut.

Har du något favoritplagg i garderoben?

-        Jag har en jättetuff pilotjacka med märken på.

Är du intresserad av skönhetsprodukter också?

-        Smink tycker jag är jättekul. Jag köpte mycket ögonskuggor från Make Up Store. Det blir mycket grönt, lila och klara färger. Ansiktstvätt och hudkrämer köper jag från Dermalogica och det beställer jag billigare, en tredje, fjärdedel av priset, från England. Likaså ID’s concealer, puder, och rouge. Jag beställer från Jerseybeautycompany.co.uk och Lookfantastic.com.

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0