Det lynniga vårvädret.

Jane Mansfield (snygg vampyr?) i päls! :D
 
Idag har jag på mig fuskpäls med luvis under och med vårsolen samt ett förkylningsvirus som fortfarande häckar i kroppen svettas jag som ett as. Sol och värme i all ära, välkommen!, men den här överlappningsfasen mellan vinter och sommar är den mest irriterande av alla vädrets faser. Vad i helvete ska man ha på sig för jacka utan att frysa eller svettas ihjäl. Kan man skippa mössan eller blir man förkyld då? Ja, hur man än gör blir det fel. Jag har kommit fram till att det enda man kan göra är att köra lager på lager. För då kan man skala av sig lager ifall man börjar svettas iallafall. Samt gå över till de tunnare varianterna av allting: tunnare luvis, mössa, vantar, jacka, pantalonger innan man kan skippa't helt. Look med leggings under jeansshorts, retro t-shirt under rutig skjorta, jeansjacka, wayfarers och Converse, hägrar vid horisontlinjen just nu...
 
*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0