Skinhead med Star Wars-väska & skägg

Här är min Veckans Stil-spalt från dagens Arbetarbladet.
 
 
Ludde Lundblad, 36, är förskollärare och spelskribent på en av Sveriges största spelbloggar. Luddes stil är skinhead och hans skägg faller damerna i smaken. Han har också vikt ut sig i jämställdhetens namn.
 

Vad har du på dig?

– Star Wars-väskan är från Roligaprylar.se. Jackan är från Warriorclothing.org och är en Harrington-jacka. Kepsen är från Carlings. Jeansen är från Tradera. Dr Martens-kängorna är en gåva. Fred Perry-pikén är från Stadium. Ben Shermankofta och strumpor från Tradera.

Vad har du för stil?

– Skinhead, ja alltså punkstilen från England.

Varför fastnade du för den stilen?

– Det är nog för att den är punkig men samtidigt proper. Lite som jag själv.

Hur länge har du haft den?

– Ett–två år. Innan dess har jag mestadels haft rockiga stilar. Det var en period när jag gick i 3–4:an som jag lyssnade på Herreys. Sedan kom Kiss och räddade mig.

Vad får du för respons på din stil?

– Jävligt positiv. De säger att jag ser stilig ut. Sedan är det en del som säger att jag ser ut som en hipster men då säger jag att jag har ingen fluga. Men jag har faktiskt blivit nekad att komma in på krogen några gånger.

Berätta lite om ditt skägg!

– Jag får mycket positiv respons av damerna på skägget, det kom lite som en chock. Men det är nog mest för att det är trendigt med skägg skulle jag tro. Det skitjobbigt, nu har alla det. (Red. anm: när vi sitter och pratar kommer det fram två tjejer och ber att få känna på Ludde skägg).

 

 

Det har ju blivit poppis med barberarsalonger igen, är det något för dig?

– Det är så jävla dyrt. De kommer bara finnas så länge det är trendigt med skägg och trender kommer och går. Nu kommer väl bratsen börja ansa skägget på dagarna, bara för att det är dyrt, och vaska champagne på kvällarna. Jag går ju faktiskt och klipper mitt skägg fast hos en kompis.

Har du några skägg-förebilder?

– Ja, Sean Connerys skägg och Burt Reynolds mustasch.

Berätta om dina tatueringar på händerna, varför ”PUSS” och ”KRAM”?

– Det är ingen som har det. Jag försökte komma på något annat på fyra bokstäver än det FUCK, PUNK, och det vanliga.

Vad har du för shoppingvanor?

– Många av de här märkena jag kör med är så dyra, och det har man inte råd med som förskollärare, därför är det bra med Tradera. Det är viktigt att det är just märket Fred Perry och Ben Sherman för det var det skinheadsen hade på 70-talet. Det är även snobbar som kör med det men jag har det för att det är så det ska vara. Stay true, stay skin!

Berätta om ditt utvik?

– Det finns så mycket konstigt på internet och mycket tjejer i sexiga poser så jag körde en motsvarande där jag endast skyler mig med spelkonsoler.

 

Emily Brandon-Cox

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0