Håret är inte i vägen

 Min veckans stil-spalt i dagens arbetarbladet.

 

 

Evelina Kanerva, 25, barnskötare från Stockholm, stannar till i Gävle för allra första gången för en fikapaus under resan till fjällen. Evelina tycker att det är viktigt med en personlig stil för att visa vem man är. Övriga intressen är kost, hälsa, Raw food, yoga, astronomi och psykologi. 

 

Vad har du på dig?

-          Kläderna är köpta på följande ställen : topp - gina tricot, kjol och strumpbyxor - HM, halsband - topshop, stövlar - ecco. 

Du har två hjärthalsband på dig, är det favoritsymbolen?

-          Jag gillar hjärtan och kärlek, men att det var två är nog mest en slump. Det storta hjärtat tog jag bara i farten innan vi hoppade in i bilen och det lilla har jag alltid på mig. Det är en dopgåva från mina morföräldrar.
Hur tänkte du när du satte ihop din outfit och frisyr?

-          Kläderna jag tog på mig var för att dom var enkla, i skönt material och såg helt okej ut. Jag föredrar tights och en mjuk bomullströja istället för mjukisbyxor och collage tröja. Man kan väl säga att det är lite av myskläder jag har på mig. Hade jag vart hemma hade jag inte haft kjolen på mig. Frisyren har jag nästan varje dag när jag jobbar. Den håller håret borta och går snabbt att sätta upp, samt funkade mycket bra i bilen när man lutar sig tillbaka. Håret är inte i vägen där bak.
Vad har du för stil?

-          Jag skulle beskriva mig själv som bekväm. Jag har mjuka sköna kläder i behagliga färger.

Vart o vad shoppar du mest?

-          Jag shoppar jätte sällan, men när jag väl gör det så blir det lite var som helst men mest H&M skulle jag tro.

Har du någon stilförebild?

-          Jag har ingen förbild när det gäller stil, utan jag tar på mig det jag tycker beskriver vem jag är och hur jag vill framstå som person.

Varifrån samlar du stilinspiration?

-          Jag inspireras av människor som vågar vara sig själva. Dom som har på sig vad dom vill utan att bry sig om hur andra ser på dom. Helst enkelt folk som inte är moderiktiga.

Är det viktigt att ha en personlig stil och varför?

-          Jag tror personlig stil är viktigt för att visa vem man är. Kläderna vi bär på är en av de saker som man ser först hos en annan person men samtidigt ska man inte döma boken efter sitt omslag. Jag själv har inte alltid hela rena kläder på mig men jag är inte en oren och stökig person för det. För många är nog kläder något som visar en tillhörighet till olika grupper, status och så vidare. Personligen kan jag tycka att alla kan vara med alla oavsett klädstil och att status inte borde ha någon innebörd i samhället. Att vara sig själv tjänar på under hela sitt liv.

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0